Lackning av racekåpor till en cbr600rr 08

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
halloj... Har länge gått i tankarna att lacka mina race kåpor, o funderat på om man ska elle inte. mina kåpor jag har är av modellen bikeplast o säljs av grevens. dom e vita o ser ju helt ok ut som dom ser ut nu.. men nu har jag hittat en lackerare som kan tänka sig lacka mot en billig peng mot att han får använda sitt företags logga på hojen. Då till frågan nu när man bestämt, hur ska hojen se ut? jag e ju väldigt svag för Repsol hondan:tungan Men kanske för mycket? Tänkte kolla om folk hade nåra alternativ eller bild exempel på olika alternativ:) Alla förslag e välkomna:tummenupp

Vet inte hur stor idé det är att lägga sådär supermkt pengar på att finlacka kåpor som du förmodligen ändå kommer att "förstöra" finheten på i nån sandfålla förr eller senare. Kör du nåt enfärgat så blir det ju lättare att bara lappa ihop det, knalla över till biltema och köpa en burk spray för att måla om lagningarna.

Men OM du vill lacka dem så är iaf mitt tips att komma på nåt "eget"..
Så att din hoj skiljer sig från alla andra.

Tycker att det är en miljard gånger roligare med en "unik" hoj än att bara rippa av t ex en motogp-hoj rakt av.

Vet inte hur stor idé det är att lägga sådär supermkt pengar på att finlacka kåpor som du förmodligen ändå kommer att "förstöra" finheten på i nån sandfålla förr eller senare. Kör du nåt enfärgat så blir det ju lättare att bara lappa ihop det, knalla över till biltema och köpa en burk spray för att måla om lagningarna.

Men OM du vill lacka dem så är iaf mitt tips att komma på nåt "eget"..
Så att din hoj skiljer sig från alla andra.

Tycker att det är en miljard gånger roligare med en "unik" hoj än att bara rippa av t ex en motogp-hoj rakt av.

de va lite de svaret jag trodde jag skulle få... tanken va inte att jag skulle kopiera någons hoj utan mer att få inspiration för o kunna hitta på något eget. men förstår hur du tänker.. tråkigt när man väl åker av.. men burk färg? blir de verkligen bra??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT