Den här tråden hamnar under OT eftersom den rör bil... fast det spelar ingen roll egentligen, frågan är generell.
Pendlarbilen blev skrynklig härom månaden, Den Stora Märkesverkstaden fixade men gjorde tyvärr inte ett riktigt bra jobb. Bland annat har lacken fler dammknottror än vad som känns riktigt bra från en professionell lackverkstad, ett tjugotal sammanlagt på en bakskärm och en halv dörr. Jag väntade mig faktiskt en helt dammfri lack...
Hur som helst, de vill åtgärda genom att helt enkelt våtslipa ner knottrorna och klarlacka. Jag är tveksam, eftersom det ju är dammkorn som är upphov till knottrorna. Slipar man bara ner till en jämn lackyta så är det ju lik förbannat inte full täckning/vidhäftning till plåten vid dammkornet, och jag ser framför mig hur lacken kommer att börja släppa just där om nåt år.
Nån som kan lack... råd mig, är det kanske helt ok att bara slipa eller borde man egentligen lacka om hela skiten? Det är solid svart lack, kan det bli bra om man slipar rent och lackar om bara vid knottrorna?
Pendlarbilen blev skrynklig härom månaden, Den Stora Märkesverkstaden fixade men gjorde tyvärr inte ett riktigt bra jobb. Bland annat har lacken fler dammknottror än vad som känns riktigt bra från en professionell lackverkstad, ett tjugotal sammanlagt på en bakskärm och en halv dörr. Jag väntade mig faktiskt en helt dammfri lack...

Hur som helst, de vill åtgärda genom att helt enkelt våtslipa ner knottrorna och klarlacka. Jag är tveksam, eftersom det ju är dammkorn som är upphov till knottrorna. Slipar man bara ner till en jämn lackyta så är det ju lik förbannat inte full täckning/vidhäftning till plåten vid dammkornet, och jag ser framför mig hur lacken kommer att börja släppa just där om nåt år.

Nån som kan lack... råd mig, är det kanske helt ok att bara slipa eller borde man egentligen lacka om hela skiten? Det är solid svart lack, kan det bli bra om man slipar rent och lackar om bara vid knottrorna?