Lackerings utbildning

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Jag jobbar som industrilackerare och har för första gången hittat ett jobb som jag verkligen trivs med.

Dock skulle jag vilja bli en duktig lackerare. Finns det några yrkesutbildningar för mig (25) inom det här området. Alltså för att jobba med billackering? Alla tips mottages :tummenupp

Sniffa en massa thinner och se vad du kan åstakomma med lite spratburkar. Låt kreativiteten flöda :rolleyes:

Folkhögskolor borde ha någon form av utbildning, använd google och leta upp folkhögskolor och se om det finns nåt av intresse :tummenupp

enduroemil skrev:
2520299 Sniffa en massa thinner och se vad du kan åstakomma med lite spratburkar. Låt kreativiteten flöda :rolleyes:

Folkhögskolor borde ha någon form av utbildning, använd google och leta upp folkhögskolor och se om det finns nåt av intresse :tummenupp

Jo jag har sökt som en galning men hittar ingenting =/ Verkar som om jag får lära mig själv eller nåt. Har vi inga lackerare här i forumet som har koll?

Quest skrev:
2520805 Jo jag har sökt som en galning men hittar ingenting =/ Verkar som om jag får lära mig själv eller nåt. Har vi inga lackerare här i forumet som har koll?

Jepp visst finns det flera lackerare här.
måste bara få fråga vart du arbetar?
driver själv en lackeringsfirma här uppe i norr. :)

Jag jobbar på Indexator i Vindeln, vi gör Rotator till skogstraktorer och Rototilt till grävmaskiner. Klev in som lackerare helt utan förkunskaper. Dock är det rätt enkel enskiktslack vi jobbar med så...

Men det är riktigt roligt tycker jag. Har fått lite specialprojekt där det ska spacklas och slipas och göras snyggt och fint och det har varit riktigt roligt. Annars är det mer som att gör barn: "spruta och hoppas"

som billackerare , så står man ju inte enbart i en lackbox hela dagarna , man måste ju kunna spackla o maskera o slipa , annars vill dom inte ha dig.