Lackering av (MC)fälgar i GBG-området?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Någon som kan tipsa om något ställe som gör detta? Eller rentav vet någon som kan göra det för en billig penning?

Edit: Frågeställningen är än så länge smått hypotetisk och skapad i ett undersökningssyfte, inte på ett designerat uppdrag.

Taekk.

Kan hjälpa dig med "vanlig" lack. Pulverlack går på ca 2000:- så räkna med halva priset.
Låter som bra pris! Hurpass hållbart är "vanlig" lack på fälgar? Jag är visserligen inte hardcoreposör, utan vill mest att fälgarna ska vara vita istället för svarta... Dock utan allt för många lacksläpp och tråkigheter.

Kör på Tussilagos bud. Det är billigt.
:tummenupp

Last edited:
Låter som bra pris! Hurpass hållbart är "vanlig" lack på fälgar? Jag är visserligen inte hardcoreposör, utan vill mest att fälgarna ska vara vita istället för svarta... Dock utan allt för många lacksläpp och tråkigheter.

:tummenupp

Det är tillräckligt hållbart. Dessutom kan du fylla i skrapmärken efter däckskifte med ett lackstift. Det kan du inte med pulver.

Pma när det är dags!:tummenupp

Planering är A och O, som det sägs... :rolleyes:

Btw, att förbereda en lackering? Av med däck, givetvis, men mer? Demontering av lager etc? Noggran rengöring?

Det bästa är ju att riva bort allt.. det går ju att maska, men lättar för snubben som ska lacka att ha rent på skit.. och man slipper onödiga maskkanter.. och det får inte vara nåt fett nånstans.. Men rengöring brukar "the dude" som lackar fixa :)

Planering är A och O, som det sägs... :rolleyes:

Btw, att förbereda en lackering? Av med däck, givetvis, men mer? Demontering av lager etc? Noggran rengöring?

Bort med däck, skivor och drev. En "vanlig" tvätt räcker, sakerna måste ändå tvättas och slipas igen sen.

Maskar ändå hela centrumet över lager, så det behöver du inte tänka på.

Bort med däck, skivor och drev. En "vanlig" tvätt räcker, sakerna måste ändå tvättas och slipas igen sen.

Maskar ändå hela centrumet över lager, så det behöver du inte tänka på.

Hur är det med att lacka ekerfälgar? Måste man spänna av ekrarna eller maskerar man som satan? Har funderat på att lacka i två färger dessutom (supermoto-stil med 50/50 av fälgbanan). Ställer det till med problem?

Hur är det med att lacka ekerfälgar? Måste man spänna av ekrarna eller maskerar man som satan? Har funderat på att lacka i två färger dessutom (supermoto-stil med 50/50 av fälgbanan). Ställer det till med problem?

Har aldrig lackat ekrade fälgar, men för att få ett 100% bra resultat skulle jag lacka endast fälgbanan.

Nu har jag sedan en tid tillbaka en hoj med tillhörande fälgar, så detta får bli ett vinterprojekt.

:skulleintevaraputsböglängreacksåfeldetkommerbli

Nu är skiten nästan nedplockad. Ska bara praktisera avkrängning av gammelostar, sen ska det nog kunna bli inlämning för lack.

:jäs

Nu är skiten nästan nedplockad. Ska bara praktisera avkrängning av gammelostar, sen ska det nog kunna bli inlämning för lack.

:jäs

Jag lämnade in sving, ram, gaffelben, fälgar + ett par andra pryttlar för blästring & pulverlack med klarlack på TIBAB i Borås:tummenupp 1800:- fur alles:yoparty
Kanonresultat och mycket bra service!
Kolla med dom.
www.tibab.se

Jag lämnade in sving, ram, gaffelben, fälgar + ett par andra pryttlar för blästring & pulverlack med klarlack på TIBAB i Borås:tummenupp 1800:- fur alles:yoparty
Kanonresultat och mycket bra service!
Kolla med dom.
www.tibab.se
Tack för tipset! Bra jäkla priser. Grejen är väl som sådan att man måste ta väck lager och ha allt "soprent" för att kunna köra med pulverlack?

Annars låter det ju grymt med 425:- per fälg enligt hemsidan...

Tack för tipset! Bra jäkla priser. Grejen är väl som sådan att man måste ta väck lager och ha allt "soprent" för att kunna köra med pulverlack?

Annars låter det ju grymt med 425:- per fälg enligt hemsidan...

Dom är både billiga, snabba och gör ett bra jobb:tummenupp

Nej nej nej:skrämd Ta inte bort lagren! Du får ett h-e att få rent ytan efter pulverlack.
Låt hellre lagren sitta kvar så byter du dessa efter lack. Hjullager är ju nestan gratis:tungan
Men men dra i skruv du inte behöver använda igen i alla gängor du har på fälgarna så slipper du gänga om:D

Lycka till:banana

Last edited:
Hur har det gått?? Fick du lackat fälgarna:va

Hur har det gått?? Fick du lackat fälgarna:va
Nä. :gnissla

Har inte borrat ur min pajade skruv i bromsskivan fram än. Har även börjat kötta ner kakel hemma samt ska lägga golv i köket, så det har inte blivit mycket hojskruvf på senaste.

Men det lutar dock åt "vanlig" lack eftersom jag inte orkar mecka med lager och grejer.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan