Lackering av ljuddämpare!!!

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
Undrar om man skulle vilja lackera sin ljuddämpare, hur ska man gå tillväga då?? Eller var det bara en dum tanke som kom upp i mitt huvud???? :confused:

spinnanders skrev:
Undrar om man skulle vilja lackera sin ljuddämpare, hur ska man gå tillväga då?? Eller var det bara en dum tanke som kom upp i mitt huvud???? :confused:
Det går att lacka men du måste ha värmebeständig färg.. Kan köpas på välsorterade mackar och på byggvaruhus...

Men men varför håller aldrig lack på billjuddämpare?

Jag kan ju bara tala om att hur mycket man än köper färg för och lackar så rostar det till slut på avgasröret. Ljuddämpare blir ju inte så asvarma så där brukar resultatet hålla en tid, men avgasrör.... det är inte värt besväret. Det ända som håller i längden är org. behandlingen.

Visst går det att lacka,jag glasblästrade mitt tråkiga repiga alupolerade V&H.Blev som nytt jag lackade det svart,tänk bara på färgvalet,Biltema har ett för upp till 600*.Jag körde ca 1200mil med det förra säsongen å det ser lika fint ut än :tummenupp

Bifogat

• R1 mindre.JPG
    R1 mindre.JPG
    64.7 KB · Visningar: 351
  • Nya Blinkers 003 (Medium).JPG
    Nya Blinkers 003 (Medium).JPG
    100.3 KB · Visningar: 244
Visst, man kanske måste göra om det med jämna mellanrum? Vad vet jag men jag har sett en del bilder på folk som gjort det själva och det kan bli riktigt snyggt om det görs rätt...

Stephen skrev:
Visst, man kanske måste göra om det med jämna mellanrum? Vad vet jag men jag har sett en del bilder på folk som gjort det själva och det kan bli riktigt snyggt om det görs rätt...
För det första så måste man ju demontera/plocka isär allt,det går inte att fippla med maskerings tejp och sånt.Sen så glasblästrade jag mitt ganska hårt,så jag fick upp en ruggig yta,lacka sen var det bara att montera ihop,nya popnitar/skruvar :tummenupp

Last edited:
Blir det inte sämre än så här efter 1200mil så får man va nöjd :)

Bifogat

• Närbild.JPG
    Närbild.JPG
    76.8 KB · Visningar: 354
Exup skrev:
Blir det inte sämre än så här efter 1200mil så får man va nöjd :)

Jo ok du har rätt, men jag testa att göra samma sak på böjarna 10cm efter cylindern på en hoj utan kåpor! Det håller jättelänge... :brinnerup

Back