Lacken släpper, vad göra...?

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Aprilia Shiver
Alltså när jag skriver lacken, så pratar vi om plasten. På tanken har det uppstått ett litet hål och det växer. Finns det något jag kan göra, alltså förhindra detta, utan att göra nytt (foliera?)?

Bifogat

• MVIMG_20180903_084120.jpg
    MVIMG_20180903_084120.jpg
    110.1 KB · Visningar: 78
Vi måste få veta mer typ om de är en plasttank som lacken släpper på eller om de är utvändiga kåpor över tanken som de bubblar sig på?
Vad är de för typ av plast lacken sitter på?
Viken hoj är de?

Jag hade lacksläpp på min Aprilia på topkåpan. Jag löste det genom att sätta på ett klistermärke. Tror det var ett Öhlins listermärke, men andra klistermärken funkar nog också. Lacksläppet försvann. :tummenupp

Edit: Aprilia har haft problem med sina lackeringar ganska länge. KTM har iofs haft det på några modeller med, så de har gott sällskap.
Lacka om eller dölj är mitt råd.

Last edited:
Jag hade lacksläpp på min Aprilia på topkåpan. Jag löste det genom att sätta på ett klistermärke. Tror det var ett Öhlins listermärke, men andra klistermärken funkar nog också. Lacksläppet försvann. :tummenupp

Edit: Aprilia har haft problem med sina lackeringar ganska länge. KTM har iofs haft det på några modeller med, så de har gott sällskap.
Lacka om eller dölj är mitt råd.

Måste ju hålla med "Wiseguy" att det löser sig med ett klistermärke. Jag har kvar ett/flera från Öhlins när jag jobbade där och sitter på ytterdörren hos min "dam". Öhlins tog 100 spänn styck för dessa "speciella" till återförsäljare och du (TS) är välkommen riva ner den från dörren då min dam inte uppskattar den tyvärr där den sitter.

Dekal1.jpg

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey