Lackat -Snyggast i depån

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
R6ans krashisar var så slitna att jag ihelgen gjorde ett ryck och började slipa och dona. Övervägde 2komponent ett tag men då kåpor är förbrukningsmatrial så vart det multona 1komponentslack med 2skikts klarlack.

Allt matrial 400kr totalt med slippapper och grund, lack osv.

Länken visar bilderna.

Bilder

Snyggast i depån??
knappast!! :tungan hehe

nu har ja ny hoj, ny lack å ny design!! är det vår snart????

Bifogat

• DSC01349förminskad.JPG
    DSC01349förminskad.JPG
    114.3 KB · Visningar: 153
  • DSC01351förminskad.JPG
    DSC01351förminskad.JPG
    74.3 KB · Visningar: 126
  • DSC01347förminskad.JPG
    DSC01347förminskad.JPG
    95.9 KB · Visningar: 305
Last edited:
Lite många olika färger på samma hoj emsam.... Lila, guld, svart och rött.... Byt färg på fälgstripsenoch ta bort den där fula nummerplåtshållaren... Ser ut som en svans.... Annars var den fin! Gillar avgassystemet!

Lite många olika färger på samma hoj emsam.... Lila, guld, svart och rött.... Byt färg på fälgstripsenoch ta bort den där fula nummerplåtshållaren... Ser ut som en svans.... Annars var den fin! Gillar avgassystemet!

nummerplåt behövs ej på racehojar har jag hört :) (tråden ligger i raceforumet)

Multona är en bra spray, den täcker bra tycker jag. Klarlack är att köra på tanken så inte färgen rinner av vid bensinspill.

1k är ju kanon på kåpor mm men jag lackar gärna tanken i 2k. då slipper man att färgen rinner bort vid soppaspill.

Resultatet måhända se bra ut, men efter ett träningspass så blir hojen fräknig och ser ut som tre lass skit och man funderar över varför man a så mycket tid på slipningen:mad:

Snyggast i depån??
knappast!! :tungan hehe

nu har ja ny hoj, ny lack å ny design!! är det vår snart????
Inget illa om dig som person utan mer en allmän reflektion. Vad är det med mc-folk och tribaler samt döskallar? Jag skulle aldrig i hela livet ha tribaler eller döskallar på min hoj men det verkar förena allt från HD-chopperkillar, streetfighterfans och även rejsputtar. Underligt det där. :)

Inget illa om dig som person utan mer en allmän reflektion. Vad är det med mc-folk och tribaler samt döskallar? Jag skulle aldrig i hela livet ha tribaler eller döskallar på min hoj men det verkar förena allt från HD-chopperkillar, streetfighterfans och även rejsputtar. Underligt det där. :)

Hela mitt raceteam är fullt av döskallar.
Inga tribaler dock...Känner inga sådana.

Inget illa om dig som person utan mer en allmän reflektion. Vad är det med mc-folk och tribaler samt döskallar? Jag skulle aldrig i hela livet ha tribaler eller döskallar på min hoj....
Inte jag heller, har tribalerna på kroppen istället :D

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...