Lacka motorn - Förarbete

toxicstone

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
2005 Lifan-30
Tänkt lacka om min motor i guld eller någon stilren färg :brynad

Dock inget jag har gjort innan och efter jag har gått loss med diskborste och avfettning osv så är det tänkt att jag skulle få ytan lite jämnare, har sett dock i worst case scenario bromsok som man kan tro dem blandad färgen med grus.

Tänkt använda skruvdragaren eller vinkelslipen men vet inte vad jag ska handla, tänkt något från biltema, t ex http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-Kap/Polerverktyg/Grovrengorare-19330/ använder det flitigt på jobb efter CNC fräst/svarvat saker dock så målar vi inte saker där så vet inte om det är ok.

Låter lite väll ovetande men hellre säker på det jag gör.

Typ slipa ner ytan, dock ytterst lite, bara för att få bort dem små ojämnheter där är och ev smuts som inte vill lossna.

Last edited:
annars finns det ju någe färglösande medel man penslar på? vet att folk brukar använda det iallafall, har dock inte använt något liknande själv ;)

Känns ju som att det finns utrymmen som blir svåra att komma åt utan blästring. Lämna in bör inte kosta för mycket heller.. Fast äre med biltemafärg du lackar antar jag att det inte är jätteseriöst?:crash

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman