Lacka kopplingskåpan svart eller polera RD350 ypvs

Polera eller lacka svart

• Antal röstningar
    0
Jag skulle valt att lacka den för då skulle det passa in bättre till resten av motorn

Lacka, så slipper du polera sen och kan ägna dig åt att köra :tummenupp

Lacka, så slipper du polera sen och kan ägna dig åt att köra :tummenupp
Går ju lägga klarlack när man är klar med poleringen. ;) Men det är sant som du säger... Lutar lite åt det hållet. Får se om det är några mer som tycker till. Det kan bli coolt med kontraster oxå. :banana

Går ju lägga klarlack när man är klar med poleringen. ;) Men det är sant som du säger... Lutar lite åt det hållet. Får se om det är några mer som tycker till. Det kan bli coolt med kontraster oxå. :banana

Av min erfarenhet så brukar det bara bli kasst när man klarlackar polerad metall för det blir mycket mattare då.

Jag går tvärt emot strömmen och säger polera. Polera skiten ur den, så att den är helt spegelblank. Skicka den till någon ytbehandlingsfirma som låter den bada i en såndär blandare med bollar.

Kommer se sjukt välputsat original ut.

Blir att lacka den nu. Skulle varit snyggt att polera om jag lackat det andra på motorn i silver... :fakta Skulle man tänkt på tidigare...

Tänkte uppdatera med resultatet... Nån som vill att jag ska starta en projekt tråd?

Bifogat

• DSC01406.jpg
    DSC01406.jpg
    230 KB · Visningar: 91
  • DSC01412.jpg
    DSC01412.jpg
    233.4 KB · Visningar: 102
  • DSC01413.jpg
    DSC01413.jpg
    235.8 KB · Visningar: 82
Jag vill att du ska starta en projekttråd, för jag ska precis börja med en RD350 jag också! :)

Motorn blev riktigt fin måste jag säga också!

/Tommy

Tror det skulle passa bra om den runda kåpan i mitten skulle vara polerad med svart text, eller iaf ha texten polerad på den kåpan :tummenupp

Jag vill att du ska starta en projekttråd, för jag ska precis börja med en RD350 jag också! :)

Motorn blev riktigt fin måste jag säga också!

/Tommy

Tycker du med ska starta en projekt tråd om den då. ;) Norrköping bor du i med ser ja! Härligt! :D Ja lägger upp projektet så snart ja har tid.

Tycker du med ska starta en projekt tråd om den då. ;) Norrköping bor du i med ser ja! Härligt! :D Ja lägger upp projektet så snart ja har tid.

Det ska jag göra också, så fort jag ställt av den för vintern då jag tänkt börja. Yepp bor i Norrköping, får bli någon garageträff i vinter tycker jag! :)

/Tommy

Hehe aa kanske det. Köpt den nydligen? Själv ska man ha motorn igång innan snön... Har inget riktigt garage så kan inte utföra några större arbeten på hojen på vintern. :( Har bara en bod med en verkstads del...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT