lacka fälgar.!

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
tja

mina fälgar e vita och undrar om ett bra sätt att få bort färgen måste man lämna in eller det går slipa själv?man bör kanske blästra dom eller nåt?någon som vet :)

för att sedan lacka dom.e det nåt man kan ge sig på hemma med sprutan eller dom ska lackas med nåt speciellt.?

JaDeM skrev:
tja

mina fälgar e vita och undrar om ett bra sätt att få bort färgen måste man lämna in eller det går slipa själv?man bör kanske blästra dom eller nåt?någon som vet :)

för att sedan lacka dom.e det nåt man kan ge sig på hemma med sprutan eller dom ska lackas med nåt speciellt.?

Det jag ha fått höra är att lämna in dem förglasblästring och sedan in med dem för pulver lackning. Ligger i samma problem själv nu...

En fråga jag har, om man lämnar in dem för blästring och pulverlackning, måste de lacka hela fälgen, eller kan de bara ta allt utom fälgkanten (som ska poleras)?

Kolla på en liten bit om vanlig färgborttagning funkar. Ibland är det kanon, ibland funkar det inte alls, men om du ändå ska ta bort all färg så har du ju inget att förlora.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...