Lacka fälgar?

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
Går detta att göra på ett bra sätt själv eller är det att bara att lämna in den till någon firma, isf vilken och vad kostar det ungefär.
Skulle vilja lacka om ktm 660 orginalfälgar så att de får svarta fälgbanor.
Tacksam för svar

opium skrev:
2133744 Går detta att göra på ett bra sätt själv eller är det att bara att lämna in den till någon firma, isf vilken och vad kostar det ungefär.
Tacksam för svar

Lackera inte, när du kränger däck blir det märken över hela fälgen. Själv skall jag blästra mina svarta fälgbanor.

har du någon aning om var det kostar och var man kan få det gjort, jag skiter om det e med lackering eller blästring, vill bara ha svarta fälgbanor som håller sig svarta.

opium skrev:
2133805 har du någon aning om var det kostar och var man kan få det gjort, jag skiter om det e med lackering eller blästring, vill bara ha svarta fälgbanor som håller sig svarta.
Kräng av däcken och lossa ekrarna så du får fälgbanorna lösa. Lämna in hos en verkstad + lite fika så får du det billigt. Fick själv en ram och ett par fälgar blästrade och lackade + lite till för knappt 600kr. Pulverlack.

opium skrev:
2133744 Går detta att göra på ett bra sätt själv eller är det att bara att lämna in den till någon firma, isf vilken och vad kostar det ungefär.
Tacksam för svar[/QUOTE

Det bästa du kan göra är att skruva bort ekrarna (bra mycket jobb) som Philsson sa men sen lämna in på pulverlack, ska du ha dom blanka så måste du nämna att dom ska lägga ett lager med pulver-klarlack. Kostar MAX 1000 kr. Håller för däckkrägning och all annan misshandel man kan tänka sig (provade att blästra en pulverlackad yta förrut i ca en minut på samma ställe men gav upp och svarvade bort färgen istället).

Det andra du kan göra är att lämna in dom som dom är till en våt-lackfirma och maskera ekrarna själv för att minska deras arbetstid och därmed priset för DIG. Håller bra men inte lika bra som pulverlack och kostar troligtvis mer också.

trådlån.

När man pulverlackar, måste man plocka ur lager ur svingen, (tänkte på värmen) eller räcker det att maskera för pulvret??

Klamster skrev:
2133805 har du någon aning om var det kostar och var man kan få det gjort, jag skiter om det e med lackering eller blästring, vill bara ha svarta fälgbanor som håller sig svarta.

Tassa över till Intera och fråga

http://www.intera-sverige.se/

MC-Fälgar 10"-16" - 17"-18" 19"
Mc-fälg riktning 1 000 1 000 1 000
Mc-fälg lackering 1 200 1 200 1 200

Det är väl alufälg på 660? Varför inte eloxera?
Snyggare först och främst.

Klamster skrev:
2206460 ok vad innebär det jämfört med att lacka, vad kostar det? och vem gör det? alltså vart kan man göra det?

Man lägger fälgen i ett speciellt bad och tillsätter ström. Man kan få vilken färg somhelst, precis som med vanlig lack.
Sök på google, eniro eller nåt så hittar du nog lämpligt företag nära dig!
Kostar som en vanlig lack ungefär.

crashtestdummy skrev:
2206373 trådlån.

När man pulverlackar, måste man plocka ur lager ur svingen, (tänkte på värmen) eller räcker det att maskera för pulvret??
Alla lager och gummibussningar ska ut. Fettet i lagrerna kommer att försvinna och bussningarna kommer smälta. Tror det är 250 grader när de pulverlackar om inte mer.

philsson skrev:
2206784 Alla lager och gummibussningar ska ut. Fettet i lagrerna kommer att försvinna och bussningarna kommer smälta. Tror det är 250 grader när de pulverlackar om inte mer.
behövs ju inte om man bara ska lacka fälgbanan... men ska du lacka navet oxå så måste du ju det... :arsele

vill du ha vanlig lack på kan du skicka dem till mig skall till o lack snart igen då någon väldtagit min moppe:rolleyes:

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti