Lack halvklar kåpa....

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
bmw f650 gs -04
Hej!

Det var en som höll på att hälpa mig att lacka om en repig kåpa.. mattsvart.. men han har fått förhinder och kan inte hjälpa mig nå mer så här står jag med en oklar kåpa...

det han hann med att göra va att slipa bort gammla färgen grundmåla och ha på mattsvarta färgen... jag har för mig om att han sa någonting om att färgen skulle slipas bort och ny mattsvart skulle på igen... färgen på kåpan var inte helt jämn utan där det varit repor förut så va det små ojämnheter. osv....

ja det är en spricka i kåpan men det får de vara.. den är iaf förstärkt på baksidan...

så jag underar vad jag ska ta mig till härnäst.. jag ska göra klart kåpan själv men tycker det är lika bra att fråga om lite hjälp så jag inte gör något galet...

jag lyckades även tappa kåpan i golvet så det vart små bitar av grundfägen kom fram igen :huvet

jaja.. här har ni iaf en bild på hur den ser ut just nu ...
synd att ojämnheterna inte syns så bra men ni som är lackproffs :banana hoppas jag vet vad jag menar :) :3freak
(orange = taklampa..)
repiga.jpg

Last edited:
Ingen som kan?

måste veta idag ifall jag ska spraya utanpå nuvaraande lack, slipa bort lack och spraya på, eller om jag ska slipa bort.. ha på ny grundfärg och lacka igen...

Grundfärg / primer läggs på för att den nya färgen ska sitta bättre.

Slipar du inte innan blir den nylackade ytan som innan, dvs repig.

Chronic skrev:
Slipar du inte innan blir den nylackade ytan som innan, dvs repig.

okej så då börjar jag med att slipa bort färgen.. sen på med ny grundfärg och sen matt svart.. elleR?

*/ ?>
Back