Lack fälgar

WeHlee

Medlem
Gick med
7 Apr 2018
Hoj
Cbr600fa -11fa. Wr250r-08
Tjena, någon som kan rekommendera någon bra färg till att lacka mc fälgar med? Eller duger det med 2k lack på burk? Tänkte så de tål något däckbyte innan de lossnar flagor av färg😅 väl mött där ute!

Det finns ju speciell fälgfärg som ska vara stryktålig, både Biltemas, Hagmans och andra finmärken, inte ens speciellt dyr. Det jobbiga är som vanligt underarbetet, och att skydda lager mm när du lackar.

Det finns ju speciell fälgfärg som ska vara stryktålig, både Biltemas, Hagmans och andra finmärken, inte ens speciellt dyr. Det jobbiga är som vanligt underarbetet, och att skydda lager mm när du lackar.

Biltemas fälgfärg är definitivt inte stryktålig på något sätt. Tycker tvärtom att den är ganska värdelös till det mesta. 2K-lack på burk är 100% ett bättre val.

Hur är det med att pulverlackera fälgar?

Jag köpte färg på spraycan.se och lackade dessa. Först en metallprimer, sen ett par lager 1k färg (mörk guld) och avsluta med 2k klarlack, halvmatt i detta fallet. Färgen sitter än så länge som berget!

Men det var inte gratis såklart, vill minnas att färgen gick på strax under tusenlappen.

1715198395087.png

Japp 1 komps färg med tvåkomps klarlack sitter som berget och tål all kemisk behandling.

Jag har lackat fälgar med Biltemas svartblanka och det har blivit perfekt. Som nya.

ALLT hänger på förarbetet och temperaturen på färg, fälg och omgivande luft.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon