att ett skinnställ som sitter löst skyddar sämre än ett som sitter tight vet jag. men låt säga att man jämför ett löst skinnställ med en textiljacka och tillhörande byxor, vad skulle vara bäst ur säkerhetssynpunkt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Jag hade nog valt MC jackan med tillhörande byxor och sedan kört därefter tills jag köpt en "riktig" utrustning. Nu ska ju tilläggas att en "riktig" utrustning är ju beroende på hoj naturligtvis.
Ett skinnställ som är alldeles för stort kan vid en krash skada dig riktigt illa så det hade aldrig varit ett alternativ för min del, då hade jag nog parkerat hojen tills ett skinnställ i rätt storlek fanns hemma.
Inte behöver du väl köpa nytt skinnställ två gånger om året??
Om du köper ett "riktigt" skinnställ så ska det klara sig bra många år.
Är inte med riktigt...![]()
Du varierar ofta i storlek?
Då får du väl köpa på dig en 4-5 par skinnställ med olika storlek och använda det som passar bäst för dagen.
Hur gör du med dina vanliga kläder?
jag har inte 25-50k att lägga ut, frågan var "vad skyddar bäst, en mc jacka med tillhörande byxor eller ett skinnställ som inte sitter extremt tight"
anledningen är att min vikt fluktuerar så pass mycket att ett ställ som sitter skitbra en dag knappt går på mig en månad senare (visserligen går det på mig en kanske 2 månader efter det) men i slutändan så måste jag köpa större hela tiden.
Du läste inte riktigt hela tråden och såg grundproblemet va?Sluta köp större så blir dina ställ inte för stora![]()
Han fluktuerar i vikt, och då är ställ som passar bra en månad för stora en annan.Skinn har bättre resistans mot skrapskador än textil.
Sitter dina skydd fel (oavsett skinn eller textil) har du inget garanterat skydd för krosskador.
Varför inte testa detta alternativ:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=51&cid=10
Materialet är spandex som jag antar kan variera sig nån storlek upp och ner - och passar under vad du vill...
Du läste inte riktigt hela tråden och såg grundproblemet va?Han fluktuerar i vikt, och då är ställ som passar bra en månad för stora en annan.
Rosen, hoppas du hittar en bra lösning!![]()
det känns inte riktigt trafiksäkert att knappt kunna röra armarna.Du får köpa ett lite billigare ställ typ som mitt. Då kan du köpa 3-4 st för samma peng som ett a-star.
www.louis.de
PROBIKER PRX 1-TEILER 179 euro
...
vad jag kan förstå så kan man få hem det för ca 2000:- riktigt bra pris !!
så frågan är hur är kvaliten/passform är du nöjd med ditt ?

hej lånar tråden lite gick in och kollade på ett sånt ställ som du har
det såg snyggt ut precis ett sådant som jag vill ha lite dekalkittat.
vad jag kan förstå så kan man få hem det för ca 2000:- riktigt bra pris !!
så frågan är hur är kvaliten/passform är du nöjd med ditt ?

Skinn har bättre resistans mot skrapskador än textil.
det är så ja gtänkt också, att varesig jag köper nytt skinn eller textil så kommer skydden att sitta lite löst, vilket gör att skinn borde vinna pga slitstyrkan, eller finns det några andra nackdelar med att välja skinn som jag inte ser?
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller