Lösa slangar, Yamaha FZ750 1985

metalmike

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ER6-n, 2007
Vad är detta för slangar och skall de ligga lösa?
IMG_0343.jpg
Det är alltså de tre slangarna närmast i bild som hänger över kanten.
Högst upp i bilden, strax under ramen, sitter det en svart klump på en slang. Den slangen går upp till till ett t-kors som grenar ut till luftfiltret på höger och vänster sida, verkar det som. Men slangänden som är närmast i bild hänger bara löst.
De andra två går upp till förgasarna och dyker in mellan förgasare 1-2 och 3-4. Jag är inte säker på att de är kopplade till förgasarna men de går mellan dem. Men återigen, i änden närmast bild är de lösa.
Med en bättre ficklampa och en liten spegel så kanske jag kan se vart de tar vägen utan att riva bort tanken, eller ännu bättre någon på SH kanske vet? ;)

Men inte borde de bara hänga löst i andra änden, eller?

Det är två överflödsslangar från förgasarna samt en luftslang från tanken(den med den lilla plastbången på). De brukar hänga ner bakom motorn, det är helt normalt.

Jag har ibland funderat över hur bra det egentligen är att dessa overflow slangar går ner under motorn, just framför bakdäcket? :gråta Skulle inte nån slags catchtank vara nice?

Jag brukar faktiskt chilla med att slanga när jag just tankat, tänker att det på nått sätt skall åka ut lite bränsle och orsaka otrevligheter, dock har jag sagt till mig själv att det är lugnt tackvare backventiler :fyllisar

Men hur är det EGENTLIGEN?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...