Lösöre eller fordonsförsäkringen??

Knäckehäxan

la d svinge...
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Nix, såld
Jag jiddrade med en tanta på folksam idag ang mitt försäkringsskydd, ringde egentligen ang min hemförsäkring å kollade samtidigt av lite annat, tex en allrisk tilläggsförsäkring jag har, å när vi pratade så påstod hon att min hjälm, skinnställ, handskar, stövlar ja hela min personliga skyddsutrustning gick på fordonsförsäkringen.
Sur blev jag, å sa att d e ju inte ens säkert att jag använder grejorna när jag kör hojen, tex på trampecykeln ner till garaget osv, men hon hävdade bestämt att d va fordonsförsäkringen mina grejor skulle gå på om nåt hände.

Inte kan d väl va på d viset??? Nån som vet vad som gäller???

Obs, Ge rena fakta i denna tråden e ni snälla, spekulationer å "jag tror d e jadijadijadi...." osv behövs ej, jag behöver rena fakta om vad som gäller mitt lösöre som jag ser min skyddsutrustning som.

Kan ju faktiskt va så att man klotar med en trafikförsäkrad hoj, men min utrustning e ju faktiskt inte ett fordon!

/Knäckis

Jag jiddrade med en tanta på folksam idag ang mitt försäkringsskydd, ringde egentligen ang min hemförsäkring å kollade samtidigt av lite annat, tex en allrisk tilläggsförsäkring jag har, å när vi pratade så påstod hon att min hjälm, skinnställ, handskar, stövlar ja hela min personliga skyddsutrustning gick på fordonsförsäkringen.
Sur blev jag, å sa att d e ju inte ens säkert att jag använder grejorna när jag kör hojen, tex på trampecykeln ner till garaget osv, men hon hävdade bestämt att d va fordonsförsäkringen mina grejor skulle gå på om nåt hände.

Inte kan d väl va på d viset??? Nån som vet vad som gäller???

Obs, Ge rena fakta i denna tråden e ni snälla, spekulationer å "jag tror d e jadijadijadi...." osv behövs ej, jag behöver rena fakta om vad som gäller mitt lösöre som jag ser min skyddsutrustning som.

Kan ju faktiskt va så att man klotar med en trafikförsäkrad hoj, men min utrustning e ju faktiskt inte ett fordon!

/Knäckis

Vad ja har vart med om så går min skydds utrusting på min hem försäkring, Då ja rulla me min hoj hjälm kläder skor mm handskar detta svar har jag fått av folksam i mitt fall, :va men men det e väll olika svar var dag dom har ju folk från bemmanins (FELSTAVAT) företeg i dages läge, Tala med grupchefen dom kan det mesta,
Lycka till :tummenupp

//Robin

Jag har Folksam hem & personförsäkring

2004 hade jag en R6 försäkrad hos IF, jag klotade & började kolla vart man kunde få ersättning för utrustningen

Hos Folksam sa dom att jag kunde ta hela utrustningen hos dem, med en självrisk på 1500:- + inlämnandet av den uppklippta/skrotade utrustningen

men efter samtal med IF, så fick jag reda på att eftersom jag skadades vid olyckan, så skulle sakerna gå på min personskadeförsäkring som finns inbyggd i trafikförsäkringen. Trafik har 0:- i självrisk

Hade jag däremot inte skadads, utan bara sabbat utrustningen, så hade Folksam löst det

:fakta

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...