Lördagsrestaurang med nyttig mat

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Måste äta ute ikväll, jobbar.
Har nyss tränat och vill inte slänga i mej hamburgare.
Vart ska jag åka, har en KTM och 1 timmes middagsrast som startar 18.00

Vart ska jag åka??

Det är stockholm jag pratar om....

Å som sagt gärna nåt lite nyttigare!

Kebabsallad brukar jag käka, tar du bara lite sås eller endast starksås så är det inte mycket som är onyttigt i en sådan.

nya Grekiska kolgrillsbaren vid Tumba köpcentrum har jag blivit stammis hos efter träningarna... mycket prisvärt

Vad är det i en sådan sallad? :confused:
Kebab är det fettigaste som finns i princip, bara så du vet. ;)

För att inte tala om att det är det sämsta köttäcklet man kan äta. Resterna från kadavret spolas bort med högtryckstvätt och pressas ihop till den jävla äckliga rullen som de kapar kebabskivorna ifrån. Jooodå! Det har jag sett på TV sörru.

För att inte tala om att det är det sämsta köttäcklet man kan äta. Resterna från kadavret spolas bort med högtryckstvätt och pressas ihop till den jävla äckliga rullen som de kapar kebabskivorna ifrån. Jooodå! Det har jag sett på TV sörru.

:hihi
Kebab är en sådan grej jag inte vill veta vad det är i.
Det räcker med att ha läst om falukorvscenrifugerna. :zpy

:hihi
Kebab är en sådan grej jag inte vill veta vad det är i.
Det räcker med att ha läst om falukorvscenrifugerna. :zpy

Nej men om man ska vara förbannat ärlig så om hade man sett hur de tillverkar kebab, korv, köttbullar osv osv så hade man nog fan vomerat.

Tur att; Ignorance is bliss. :rolleyes:

Last edited:
Nej men om man ska vara förbannat ärlig så om hade man sett hur de tillverkar kebab, korv, köttbullar osv osv så hade man nog fan vomerat.

Tur att; Ignorance is bliss. :rolleyes:

Jag åt inte slät korv på flera år efter att jag läst om skelettcentrifugen i alla fall.

:3freak

En bekant till mig jobbade på Scan här i Umeå i pölskoken, hans jobb var att skrapa ur skallarna när dom var kokade och mata ner köttet i kvarnen.

Han tog aldrig med sig matdosa, han slevade upp lunchen direkt efter kvarnen...

Man ska inte bry sig så mycket om vad som är i maten, så länge den har hanterats hygieniskt.

Jobbat på Vaggeryds Chark (genom Manpower), inga problem att käka falukorv, isterband osv.

Det värsta som var i dessa saker var nog grislever och grishjärtan (men iallafall hjärtat är ju en muskel "som vilken anna muskel"). Finns iallafall inte en chans att man ska dö av sakerna, tvärtom, det är gott och ger en energi :)

Vad är det i en sådan sallad? :confused:
Kebab är det fettigaste som finns i princip, bara så du vet. ;)

Möjligt, men du är medveten om att allt fett inte är onyttigt? Och sen kan man ju äta karrékebab om man vill undvika massa restprodukter i köttet som man får om man äter nötkebab.
Och om man bortser från köttet då så är det ju bara vanlig sallad, lök, tomat, gurka, majs och eventuellt ost om man vill vara onyttig. Låter inte onyttigt i mina öron direkt :näsblod

Såg att du inte ville käka burgare men ska ge dig ett sådant tips ändå!
Är jag ute på språng och behöver något snabbt så funkar MAX lr BK alldeles utmärkt:tummenupp
Brukar beställa double whopper med extra kött, mini morötter och mineralvatten på BK.
Motsvarande på MAX.

Det att du väljer bort strips & cola gör otroligt mycket för nyttighets faktorn!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!