Lördagsmys

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Jahopp då har man jobbat ännu en lördag , hjälpt chefen komma ikapp..
nu när man kommit hem o duschat slängt sig framför datorn , poppar musik , öppnat en öl , ringt alla man känner och ingen har lust o ta en öl
alla sitter hemma med sina barn och har lördagsmys , själv har man ju hund , katt , sambo . Inga barn

Man känner sig såååååå ensam när man nu sitter här , jag vid en dator ,
tjejen vid sin dator , med ett glas vin , det är bara hon o jag ,
fyller 30 om några månader , är det så här livet kommer vara framöver nu .

:huvet

FAN nu blir det fan Sator´s nya album . Det är ta mig fan sveriges mest underskattade Band.......:yoparty
Sen ska jag bli så full att jag skiter på mig. Skål.. trevligt lördagsmys på er.

Prövat att stänga av datorn, Sator och hitta på något med tjejen?:tuttar

FAN nu blir det fan Sator´s nya album . Det är ta mig fan sveriges mest underskattade Band.......
Sen ska jag bli så full att jag skiter på mig. Skål.. trevligt lördagsmys på er

säger bara en sak GILLA:D

Livet blir nog bara ännu värre efter 30 ska du se, och vänta bara tills ni får en knodd :crash
Själv sitter jag och laddar för att orka gå och blanda mig en grogg och polarna vill ha med mig ut. Men eftersom familjelivet har gjort givit sig tillkänna och att de tre senaste lördagarna bjöd på utgång så blir det lugnt. Utan Sator, som tur är. Fruktansvärt överskattat band :hihi

Sitter i stugan och kikar på tv & dricker öl.
Tre kompisar som ligger på soffan och sover.
Ålder; lite drygt 20...
Fan, sveper ölen och drar upp till baren på hotellet, om det så blir själv.

Edit: Sator? Ja, hittar jag på nån PV. Så kanske det blir lite Sator.

Last edited:
Livet blir nog bara ännu värre efter 30 ska du se, och vänta bara tills ni får en knodd :crash
Själv sitter jag och laddar för att orka gå och blanda mig en grogg och polarna vill ha med mig ut. Men eftersom familjelivet har gjort givit sig tillkänna och att de tre senaste lördagarna bjöd på utgång så blir det lugnt. Utan Sator, som tur är. Fruktansvärt överskattat band :hihi

MUAHAHA. Du har bara EN. Igår var det uppstigning 5.20.
Idag vaknade han 5.20 igen, men jag snoozade honom i en timme (sovmorgon!!!). Oavsett så har det inte varit helball idag. Var hos farbror doktorn, och troligtvis har han fått luftrörskatarr stackarn, det är därför han hostar så förbannat. Förhoppningsvis kommer han sova bättre nu när han slipper hosta sig igenom nätterna.......

Nu skall pappa blanda grogg (= en stark kaffe), sen är det gonatt. Blir inga problem att somna trots kaffet.

Varför måste vuxet folk dricka sprit i sin ensamhet för att "fira att det är helg"?

Blir det så mycket roligare att sitta vid datorn/tv'n/lyssna på musik för att man blandar sig en lördagsgrogg?

För ett tag sedan så behövde en bekant till migsom har flyttat ifån staden någon som kunde åka hem till hans (gamla) mamma och titta till henne då hon inte hade svarat i telefon på ett tag, han fick inte tag på en enda nykter person i bekantskapskretsen, det slutade med att jag (som är ytligt bekant) åkte ett par mil och hämtade en som var närmare bekant och åkte hem till henne.

Vid en närmare inventering så satt folk hemma och groggade till körslaget/lets dance/nyheterna/whatever.

Visst kan jag ta en grogg/öl någon gång i gott sällskap, men det känns inte som ett måste bara för att det är helg.

Back