Lönt att laga kåpan?

Winston

Motardägare
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Buell XB9R
Hade en incident idag där bl. a underkåpan på vänstersida blev uppfläkt! Jag har aldrig lagat sådant innan, så jag är tänkte höra om det är snabbt gjort för en händig? Eller om jag ska fixa en annan kåpa istället? Någon som har lite gammelgixxer kåpor liggande?

Här är lite bilder på skadan. Ingen vacker syn, är ni känliga så kolla bort: :(

hpim0191.jpg

hpim0193.jpg

Skruvaihop hojen och ut och åk ,det är ju sommar nu. Fixa skadan kan du göra i vinter :D

Det där är fullt lagbart. Fixa väv och plast och spackel så får du ihop det där igen. Så länge det är glasfiber så får det vara bra trasigt innan man får kassera det.

Blip skrev:
Det där är fullt lagbart. Fixa väv och plast och spackel så får du ihop det där igen. Så länge det är glasfiber så får det vara bra trasigt innan man får kassera det.

Ok, misstänkte att det skulle gå att få ihop, men frågan är vad det ger tids o pengar messigt i förhållande till en beg kåpa som slipas ner grundas och lackas. Det blir inget fighter stuk i alla fall! Vill behålla mina pepsiblå metallic kåpor! Hur svårt är det att plasta? jag har inte tummen mitt i handen, men räknar mig inte till den händiga eliten! :hihi

//Winston

Någon som har eller vet någon som har kåpan jag söker? För det lutar åt att jag fixar en annan istället för att laga. Hör av er!

//Winston

FUBAR skrev:
Vad hände? Hög trottoarkant eller?

Hehe, jo det kan man tro! Jag råkade komma i närkontakt med en annans fotpinne. Det var fotpinnen som rev upp kåpan. Ingen av oss som välte dock.

//Winston

Winston skrev:
Hehe, jo det kan man tro! Jag råkade komma i närkontakt med en annans fotpinne. Det var fotpinnen som rev upp kåpan. Ingen av oss som välte dock.

//Winston
Drog hann kettingen i gälmen po dejj okkså?

Winston skrev:

//Winston
Hoppsan, synd på så fin lack.

Det är inte särskilt svårt att plasta men testa på nån provbit först, typ grannens katt eller nåt sånt.
De där skadorna må vara rätt omfattande men de är inte svåra att laga. Förslagsvis så gör du som nån skrev, kör säsongen ut medan du letar kåpor i lugn o ro. Hittar du inga kåpor så lagar du i vinter.

Men vänta nu, jag har ju lite kåpor. Vad sa du att det är för årsmodell? Jag har lite kåpor till övers till en -91:a 1100R.

För övrigt skitsnygg blå kulör. Rent jävla TOKSNYGG! Vad sa du att det var för färgkod? :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8