bmwjohan
För farlig för allmänheten
Jag måste köpa nytt drivpaket till min yamaha 450 motorcross. Det skiljer väldigt mycket mellan olika drev och kedjor i pris. en kedja kan kosta allt från 900kr till 300kr. är de dyra prylarna mycket bätter eller spelar det ingen större roll?
själv har jag kört svindyrt drivpaket på min ktm 525 och jag tyckte att det höll så gott som lika länge som ett riktigt lågbugdetpaket på min 450. paketet som satt på 450 var klart klent, kedjan såg nästan ut som en cykelkedja och den har ändå hållt helt ok. jag vet dock inte hur långt det paketet på 450 in hade gått innan jag köpte det. 525an och 450in är inte så bra att jämföra heller för 525an har rätt mycket mer vrid i motorn.
håller en kedja som är tre gånger dyrare tre gånger längre?
sen undrar jag lite också hur ni tänker när ni dreva era crosshojar? jag har tidigare valt att dreva min 450 så att det känns som att det blir så skonsamt för motorn som möjligt, dvs ganska lågt drevat. tänker ni också så eller tänker ni bara på vilket som blir snabbast runt banan? orginaldrevningen tycker jag är lite för hög ofta i tighta kurvor, ettans växel blir för låg men på tvåans växel blir varvet lite för lågt så att motorn känns ansträngd.
själv har jag kört svindyrt drivpaket på min ktm 525 och jag tyckte att det höll så gott som lika länge som ett riktigt lågbugdetpaket på min 450. paketet som satt på 450 var klart klent, kedjan såg nästan ut som en cykelkedja och den har ändå hållt helt ok. jag vet dock inte hur långt det paketet på 450 in hade gått innan jag köpte det. 525an och 450in är inte så bra att jämföra heller för 525an har rätt mycket mer vrid i motorn.
håller en kedja som är tre gånger dyrare tre gånger längre?
sen undrar jag lite också hur ni tänker när ni dreva era crosshojar? jag har tidigare valt att dreva min 450 så att det känns som att det blir så skonsamt för motorn som möjligt, dvs ganska lågt drevat. tänker ni också så eller tänker ni bara på vilket som blir snabbast runt banan? orginaldrevningen tycker jag är lite för hög ofta i tighta kurvor, ettans växel blir för låg men på tvåans växel blir varvet lite för lågt så att motorn känns ansträngd.