Maggelito
Green mean machine drinking gasoline!
Satt och funderade lite på vägen hem i bilen. Med tanke på smurfarnas förslag om den nya trafikförsäkringen.
Många försäkringsbolag är ju pigga på att ringa upp och erbjuda "fantastiska" försäkringar emellanåt. De ringer kanske inte lika ofta angående hojen som hus,lägenhet och bil. Men men...
Om man startade en sajt där man som hojägare fick anmäla sig om att man söker en billigare försäkring, eller en helt ny. Sen fick försäkringsbolagen gå in på sajten och söka upp personer där de kan erbjuda en bättre försäkring.
Man skulle kunna dela upp det hela i de försäkringsklasser som finns.
Ett inlägg skulle kunna se ut enligt följande:
Personnr: XXXXXX-XXXX
MC: Kawazaki SX9R
Årsmodell: 1997
Regnr: ABC123
Betalar idag hel/helår: 8500kr
Betalar idag halv/helår: 5300kr
Telefon: 123-456789
Mobil: 0707-707070
Mail: bennyguldfot@buster.se
Eller andra uppgifter som kan vara relevanta.
Nackdelar som jag kom att tänka på är att hojägare kanske inte är så attraktiva att söka upp?
Sen kanske man får en massa skitsamtal från oseriösa? Kan man i och för sig styra lite med en seriös inloggning eller liknande.
Jobbigt att kanske lägga ut namn, personnummer och regnummer tänker en del. Ja men även detta skulle kunna styras med en seriös inloggning.
Man skulle även kunna utöka samma tjänst till bilar.
Är jag helt ute och cyklar eller vad tror ni?

Många försäkringsbolag är ju pigga på att ringa upp och erbjuda "fantastiska" försäkringar emellanåt. De ringer kanske inte lika ofta angående hojen som hus,lägenhet och bil. Men men...
Om man startade en sajt där man som hojägare fick anmäla sig om att man söker en billigare försäkring, eller en helt ny. Sen fick försäkringsbolagen gå in på sajten och söka upp personer där de kan erbjuda en bättre försäkring.
Man skulle kunna dela upp det hela i de försäkringsklasser som finns.
Ett inlägg skulle kunna se ut enligt följande:
Personnr: XXXXXX-XXXX
MC: Kawazaki SX9R
Årsmodell: 1997
Regnr: ABC123
Betalar idag hel/helår: 8500kr
Betalar idag halv/helår: 5300kr
Telefon: 123-456789
Mobil: 0707-707070
Mail: bennyguldfot@buster.se
Eller andra uppgifter som kan vara relevanta.
Nackdelar som jag kom att tänka på är att hojägare kanske inte är så attraktiva att söka upp?
Sen kanske man får en massa skitsamtal från oseriösa? Kan man i och för sig styra lite med en seriös inloggning eller liknande.
Jobbigt att kanske lägga ut namn, personnummer och regnummer tänker en del. Ja men även detta skulle kunna styras med en seriös inloggning.
Man skulle även kunna utöka samma tjänst till bilar.
Är jag helt ute och cyklar eller vad tror ni?
Last edited: