Låt inte springzz fixa eran fjädring!!!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Ville bara meddela alla om att jag fortfarande inte har fått min fjädring som jag skickade till dom den 12 Feb! De har alltså haft den i 4 MÅNADER!! Saken var ju också den att de sa att det inte var några problem när jag skulle skicka den. Frågade extra om jag skulle vänta eller om jag behövde beställa tid. Men de sa att de kunde fixa den med en gång :dummer . Så jag slet av den och skickade upp den till dom med en gång så att jag skulle få den lagom till våren . TRODDE JAG

Så mitt tipps till alla som funderar på att anlita dom. GÖR DET INTE!!! (såvida ni inte skulle vilja ha en hoj stående på pallbockar i mer än ett kvartal! (är ju inte över ännu, får se hur länge det kan bli!)

Maken till segt folk har jag inte varit med om!! Kanske dags att ringa Sverker :huvet Skall se vad som behövs för att de skall komma på svarta listan :gnissla

låter ju inte roligt

Men varför hämtade du inte tillbaka dom när solen kom och bad någon annan fixa det om dom ska vara så sega?

Mr Helmut skrev:
2156014 låter ju inte roligt

Men varför hämtade du inte tillbaka dom när solen kom och bad någon annan fixa det om dom ska vara så sega?

Jag bor i GBG och de finns i Stokholm. Blir inte hur lätt som hällst att bara åka dit och hämta dom. Sedan så har de dessutom lovat mig i över en månads tid att grejorna skall skickas så att jag har dom till helgen :huvet

Rasorblade skrev:
2156019 Finns visst en till tråd om Springzz

Japp, verkar som om det är fler som haft problem. Om jag hade vetat så hade jag aldrig anlitat dom :huvet

jra_racing skrev:
2156084 bara ligga på och tjata. Ring varje dag och tjata så får du din fjädring

Japp, jag får göra det. Men det kan iband få svårt att få tiden att räcka till. De har ju öppet samtidigt som jag jobbar :gnissla

bebbe skrev:
2156075 Jag bor i GBG och de finns i Stokholm. Blir inte hur lätt som hällst att bara åka dit och hämta dom. Sedan så har de dessutom lovat mig i över en månads tid att grejorna skall skickas så att jag har dom till helgen :huvet

Japp, verkar som om det är fler som haft problem. Om jag hade vetat så hade jag aldrig anlitat dom :huvet

det är då man börjar hota dom tex med att starta en sån här tråd :hihi

nemen de är väll bara att be dom skicka tillbaka dämparna eller ringa varje dag och fråga hur de går som du borde gjort för 4 månader sen :hihi

J.Andersson skrev:
2156103 Ring när du jobbar.

Japp, har gjort det några gånger med. Men just nu så jobar jag så att det kan vara svårt att ringa outav olika orsaker.

Mr Helmut skrev:
2156345 det är då man börjar hota dom tex med att starta en sån här tråd :hihi

nemen de är väll bara att be dom skicka tillbaka dämparna eller ringa varje dag och fråga hur de går som du borde gjort för 4 månader sen :hihi

Ehhh............. arbetslös eller :va Har lite annat att göra än att ringa till dom hela dagarna.

Fast har ändå hållit kontakt med dom varje vecka efter det att jag skickade fjädringen. Men de har varit trevliga och det har funnits ursäkter. Verkar som om de har haft mycket att göra så det var först för ca 1,5 månad sedan som jag började säga att det måste bli klart snart. Sedan när det har gått ytterligare börjar man ju bli förbannad :huvet

bebbe skrev:
2157540 Japp, har gjort det några gånger med. Men just nu så jobar jag så att det kan vara svårt att ringa outav olika orsaker.

Ehhh............. arbetslös eller :va Har lite annat att göra än att ringa till dom hela dagarna.

Fast har ändå hållit kontakt med dom varje vecka efter det att jag skickade fjädringen. Men de har varit trevliga och det har funnits ursäkter. Verkar som om de har haft mycket att göra så det var först för ca 1,5 månad sedan som jag började säga att det måste bli klart snart. Sedan när det har gått ytterligare börjar man ju bli förbannad :huvet

Jag förstår dig.
Jag håller med dig maken till slöhet har jag aldrig varit med om när jag lämnade in min WP till dom för byta en simpelfjäder det tog ca 4månader :rolleyes:

Hur ska man få dom att fatta när dom sabbar folks hojsäsong?

Om dom hade något uns av goodwill borde du slippa betala för jobbet

Jag säger bara springzz suger getpung.

bebbe skrev:
2157540 Japp, har gjort det några gånger med. Men just nu så jobar jag så att det kan vara svårt att ringa outav olika orsaker.

SÅ löjlig kommentar att ifrågasätta om jag är arbetslös som svar på det så; nej jag pluggar 100% och jobbar, så nu vet du det också!

Tex när du går på toa testa ta med dig telefonen in och ring dom för antar du har ett så oerhört upptaget jobb så du aldrig får tid att ringa, ni har väll säkert aldrig raster heller.

Nemen de är ju dåligt av dom men jag personligen hade jagat på dom mycket mer eller altenativt tagit hem dom för länge sen. En dag när det är sol och man inte kan köra så är det ju kris :3freak

Har dom uppget ett leverans datum så kan du väll sätta dit dom(om dom nu skulle gjort det).

Lycka till och hoppas du får åka något mc i år :tummenupp

Mr Helmut skrev:
2157682 Tex när du går på toa testa ta med dig telefonen in och ring dom för antar du har ett så oerhört upptaget jobb så du aldrig får tid att ringa, ni har väll säkert aldrig raster heller.

Där jag jobbar nu har vi problem att ringa pga det inte finns några telefoner och finns inte heller så speciellt bra täckning överallt. Men visst, jag ringer när jag märker att det går. Men jag kan ju inte titta på telefonen helatiden för att se om det går. Sedan så svarar de mer och mer sällan :huvet

Och ja, börjar bli irriterande iom jag igenkligen skulle kört på A-Torp med Aprilian imorgon :mad: Får la ta min CBR istället :gnissla Fast det inte är lika kul.......

Hmm.. Jag har beställt delar av dem. Som de lovade skulle komma den här veckan (men det har inte hänt). Fast jag tänkte göra jobbet själv. Har jag inte fått grejorna innan nästa vecka är slut avbeställer jag och går någonannanstans.

Nautilus skrev:
2157858 Hmm.. Jag har beställt delar av dem. Som de lovade skulle komma den här veckan (men det har inte hänt). Fast jag tänkte göra jobbet själv. Har jag inte fått grejorna innan nästa vecka är slut avbeställer jag och går någonannanstans.

Hmmm... om grejorna inte kommer och du avbeställer får du gärna berätta för dom att deras rykte verkar sina om de inte tar sig i kragen. Och att det finns trådar bla här där det pratas om dom.

Enligt mig så har de varit trevliga hela tiden men att de skall inte behöva ta såhär lång tid :confused: Mitt förtroende har blivit rubbat av deras sätt att fixa detta men jag vet inte om jobbet blir bra utfört så det är inte det jag pratar om här. Säger detta så att ingen skall missförstå.

Jahapp.............. nu har det gått ytterligare några dagar och ingenfjädring har kommit :rolleyes:

De har tom slutat svara i telefon eller för den delen svarat på mail............

Lite mer uppdatering.

Ringde till dom i onsdags och sa att det måste vara ett slut på detta nu. Då sa Henry på Springzz plötsligt att de hade ett kollie nr på mina prylar som skulle skickas samma dag???!!!. SKÖNT tänkte jag (MIN NAIVA J---L)! Tog nummret och fortsatte jobba (var på jobbet när jag fick det). Kom dagen efter på att att jag hade fått nummret och kollade upp det. Då var paketet fortfarande inte skickat (självklart!). Bet ihop och tänkte att jag skulle ge dom en dag till. Kollade det idag och visst, paketet är fortfarande inte skickat :mad: Och när man kollar upp uppgifterna lite nogrannare ang paketet så står det varken mitt namn eller min exakta adress, vikten stämmer inte heller!! Vad skall man tro? Vad känar de på att hålla på såhär :confused:

Fattar inte vad jag skall göra?? Måste helt enkelt åka upp för att hämta grejorna själv.

Hoppas att alla som funderar på att anlita dom verkligen tänker efter lite extra!

Dom verkar dumma i huvet!!!
Eftersom du inte får fart på dom, ring konsumentverket och hör vad dom säger. Dom brukar kunna ringa upp företag och de är inte direkt vad dom vill. Gör dom inte de så har du iaf fått några goda råd. Då säger du såhär till springzz att nu är jag så less på de här och har fått höra i olika forum som på t ex sporthoj och samtliga tycker det är skit dåligt av er. Jag har även kontaktat konsumentverket och dom säger bla bla. DÅ ska du se att dom får tummen ur! :tummenupp

Jävla soperna!! Förbannad man kan bli! Hålla på och ljuga och bortförklara. Riktigt dålig stil! :tummenner SKit företag! Dom får ha hur mycket som helst att göra men kan han inte ha så mycket att man måste vänta 4 månader. Då skulle dom isånna fall haft fullt sedan början av vintern. Har dom haft de så kanske dags att fundera på att anställa fler eller bygga ut. Äh här får dom :finger

Last edited:
Jävligt tradigt men....

bebbe skrev:
2155968jag skickade till dom den 12 Feb! De har alltså haft den i 4 MÅNADER!!

Du menar 12 Jan antar jag? Annars får jag det "bara" till 3 månader (kan vara bra att ha rätt på tiden när man börjar bråka med dom).

På dom bara!

En seriös firma som jag brukar lämna mina grejjer till diskuterade just Springzz och de hade skickat in några grejjer dit men lärt sig väldigt snabbt. Visst, de är duktiga på det de gör, men de gör det tydligen inte i rätt takt om man säger så... Man tar inte på sig ett jobb och lovar att det ska vara färdigt inom två veckor när man i själva verket får vänta 2 månader!
Det måste ju kännas tungt för dem också att deras namn smutskastas (med all rätt!) så jag fattar inte varför de inte åtgärdar de uppbara problem de har.

Dee_cati skrev:
2173631
Det måste ju kännas tungt för dem också att deras namn smutskastas (med all rätt!) så jag fattar inte varför de inte åtgärdar de uppbara problem de har.

Smutskastning är det verkligen inte. Bara kunder som berättar sina erfarenheter av företaget, och sköter de sig inte och ljuger för sina kunder kan de ju knappast förvänta sig positiv kritik!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show