Låsa upp mobiltelefon

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Mitt nuvarande abonnemang hos Vodafone har gått ut, och telefonen är delvis fortfarande låst till vodafone. Hittade ett program på nätet där man kunde generera upplåsningskoder. Lyckades efter några försök låsa upp telefonen så att man kan stoppa i vilken operatörs sim-kort som helst i den.
Dock så installerar vodafone sin egna Live-programvara på sina telefoner, som inte försvinner med denna upplåsningskod.

Nu till frågan: Är det någon som är hajj inom området och vet hur man tar bort denna programvara på något finurligt sätt?

Har laddat ner ett program som man kan använda om man har en Nokia data-kabel, men den kostar ett par hundra prutt, och det vill jag inte betala!

Edit: Det är en Nokia 3200

Last edited:
Telefonmodell skulle nog underlätta.

Du kan inte göra detta med en datakabel för ett par 100...

fluppen skrev:
Jag har installerat en programvara på min P900 via kabel, funkar fint :tummenupp

Ja men det är nåt helt annat, den är ju gjord så man kan byta språk osv med orginal synkvaggan...

Detta handlar om att flasha "ren" firmware i en Nokia.
Kan ev göra det, men vet inte om jag har kabel som passar till 3200.

AddE <TM> skrev:
Hittade ett program på nätet där man kunde generera upplåsningskoder. Lyckades efter några försök låsa upp telefonen så att man kan stoppa i vilken operatörs sim-kort som helst i den.

Var hittade du den? Behöver låsa upp en Siemens CX70, Comviq kontantkortslåst.

Back