Lås?

z400f

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Kawasaki Z400F
Hej!
Läser alla mc som blir stulna, undrar hur man skall låsa sin mc på bästa sätt.
Lås/Kedja/Larm

z400f skrev:
Hej!
Läser alla mc som blir stulna, undrar hur man skall låsa sin mc på bästa sätt.
Lås/Kedja/Larm

Larm, kätting i ramen och sedan i fast punkt, skivbromslås, garage, och så bor du långt ute i skogen utan infartsväg.

:tummenupp

Men ärligt talat så tror jag att ju mer desto bättre i låsväg. Kätting känns vettigast för då är hojen i alla fall temporärt fastlåst så då måste kedjan av för att de ska kunna få iväg den. Men inget stoppar en duktig tjuv som verkligen har bestämt sig för din hoj.. tyvärr.. :(

Känns som att det kvittar, dom tar den ändå.
Liksom, de flesta hojar som stjäls har åtminstonde 2 lås
Köp larm!!

Sen så tror jag att dessa mängder av stölder är en kombination av stölder och försäkringsbedrägerier.. Och mot dom hjälper inga lås :rolleyes:

en annan bra ide är att flytta till mindre ort då detta sällan händerpå såna :rolleyes: :tummenupp :D

kavakungen skrev:
Hej.Köp Boss Alarm.Funkar.

Tjo.
Var hittar man ett sånt då? Helst i Stockholmsområdet (länet). Prisläge? Monteras själv eller av verkstad etc?

Oxford Boss Alarm är det enda jag hittar när jag Googlar och det är ett bygellås med inbyggt larm. Är det ett sånt du menar?

Vilka andra larm använder folk? För och nackdelar (har sett att några har lite problem med att få hojen att funka när man monterar bort larmet iom att någon strömkrets då kan vara bruten) Finns det tex larm med GSM-telefon som skickar SMS? Någon som har en bra länksamling där man kan läsa på? Har precis köpt en FSZ 600 SP och är givetvis angelägen om att behålla den.

/erik - övnigskör *ivrig* :banana

Jag har sett folk som spraylackat sina spillrans nya utombordare med senapsgul sprayfärg för att göra dem oattraktiva. Har man råd med värdeminskningen eller skall behålla för evigt kan det vara något, annars kanske det är bra med gammal hoj som ser så pass risig ut vid första anblicken att ingen vill ha med den att göra.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT