Långben

bigwanna

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
2001 Suzuki GSXr 1000
Tjena, tänkte höra med folket här ute om ni har några tips på en sjysst sportfräsare som funkar till min längd, jag är 198 lång och drömmen är en gixxer men funkar nog inte ser nog bara larvigt ut, provsatt R1an, den sitter jag bra på, på den åker knäna in rätt i urskålningen på tanken men ser som sagt lite ut som en minimoto till mig.

Har ej provat ninja eller cbr, är väl samma lika va?

Kom med tips!ImageUploadedByTapatalk1337836357.214372.jpg

Jag är 189cm o valde r1 04-06 just bara för den är stor o bekväm för oss längre. Om det är du på bilden så Ser det ju inte konstigt ut, möjligtvis lite spänt med raka armar.

Last edited:
Äh jag är två meter, jag har det bekvämt på min TL1000R (som möjligtvis är lite längre då det är en V-Twin jämfört med radfyra) och jag sitter rätt bra där. Spela roll hur det ser ut, annars får man väl gå upp till Hayabusa/ZZR1400 och Boss Hoss som sista utväg. :P
Moderna literklubborna är möjligtvis lite mindre i storlek än för 10-20 år sedan då dom GÅR att göra mindre nu.

jag är 195cm och hade en Ducce 1098 som jag trivdes väldigt bra på, större an motsvarande japanska hojar vid samma årsmodell.

Jag är 189cm o valde r1 04-06 just bara för den är stor o bekväm för oss längre. Om det är du på bilden så Ser det ju inte konstigt ut, möjligtvis lite spänt med raka armar.

Ofan va lång du är..... ;)
Kommer du in till kontoret snart eller?
Måste tjöta lite bandagar....

Nu till ämnet. Ta och provsitt/kör så märker du vilken hoj du vill ha.
Jag är kort i sammanhanget och lirar runt på en 600.
Fungerar grymt på bananen.
Sen kan man ju labba lite med fotpinnar o dyl.

Jag är 207cm och kör både fazer 1000, 2005:a och en Honda CBR 1000 RRA, 2010. Inga problem. Men det sticker ju ut ett och annat, så som knän och armbågar. Trivs med bågge hojarna.

Den lite äldre R1an är rymligast av literhojarna men det går ju att byta fotpinnar på vilken hoj som helst.
BMW R1200S är annars riktigt bra om man inte måste ha det värsta rent effektmässigt. Långt mellan sadel och tank och snälla knävinklar trots att den är riktigt sportig. Tokbillig att äga också.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT