Långa turer i låg fart med luftkyld hoj.

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Hej!

Planerar lite åkning med en polare, hittade underbara grusvägar när jag var ute med fyrhjulingen. Men det är ungefär 1½ - 2 mil traktorväg dit, kunde köra 30km/h som fortast på vissa ställen.

Hur kan det gå med min XR? Känns sådär att åka långa sträckor i låg fart med luftkylt. :va

Hej!

Planerar lite åkning med en polare, hittade underbara grusvägar när jag var ute med fyrhjulingen. Men det är ungefär 1½ - 2 mil traktorväg dit, kunde köra 30km/h som fortast på vissa ställen.

Hur kan det gå med min XR? Känns sådär att åka långa sträckor i låg fart med luftkylt. :va

Låg fart brukar normalt medföra lågt effektuttag. Det finns väl dom som har kört gotland med sin xr, och hojen har väl inte dött av det. Där är snittfarten inte heller så hög. Stå och borra i kärr utan någon fartvind. :D Men dom sänker ju motorn i kärret i stället. Så jag tror att du kan harva på i 30 utan problem.

tror inte de är nån fara.. är du orolig över temp finns ju sån där tempmätare o köpa som sitter vid oljepåfyllnigen

Låter bra. :tummenupp

ozeo: Du har ingen aning om vart jag kan få tag på en sådan? Letade lite efter en sådan när jag köpte den, men hittade bara till XR650.

Har du ingen oljekylare så montera det.
Köp också en Kitaco tempmätare från vrm.se för att hålla koll på oljan.

Låter bra. :tummenupp

ozeo: Du har ingen aning om vart jag kan få tag på en sådan? Letade lite efter en sådan när jag köpte den, men hittade bara till XR650.

passar inte den då tro :va
iaf så har jag sett till xr600 men vart kommer jag inte ihåg.. 3år sen..

http://cgi.ebay.de/OLTHERMOMETER-HO...7QQihZ018QQcategoryZ49827QQrdZ1QQcmdZViewItem
10_1_b.JPG

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...