Lång leveranstid.........

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Gjorde en highsider på Gelleråsen och lämnade in hojen på firma i maj för reparation.

Bestämde mig för att slå till på ett Yoshimura-slipon till min Superduke.
Fick besked av Bike att det skulle ta upp till 5veckor om jag hade otur. Pratade även med en representant för Boove på Bikes öppet hus i Göteborg och han lämnade samma besked.

Har nu väntat på sliponet i över två månander och försöker få ett besked om ETA....
Bike säger att det är semestertider, så Boove är underbemannat och inte kan ge besked.

Tycker det är lite konstigt att man inte har delar hemma när det är högsäsong?!. Ja jag förstår att man inte kan allt på lager.....

Snart e säsongen över och jag kommer föroppningsvis ha lite vinterpyssel, om jag får det innan nästa säsong. Väntar även på ett Titax bromsgrepp..

Den som väntar på ngt gott..... väntar alltid för länge.:död

PS: det är ett försäkringsjobb så fb betalar sliponet....

Kan du inte beställa sliponet 15% billigare från UK, sälja det till verkstan och låta dem salta upp notan till sin vanliga nivå?

Alla borde bli glada?

Last edited:
Ring Boove direkt själv och fråga om det ska vara såhär i högsäsong. Distributörerna behöver lära sig att även de ska vara tillgängliga under sommaren, inte bara butikerna.

Jag köpte min yoshipipa från USA kan rekommenderas i framtiden, sparade nästan 3000kr på det!:tummenupp

Jag har väntat på mitt slipon från GPR via Boove sen den 25 april så det har tagit mer än 3månader...

Har 2 x 15 cm kvar från mina akrapivic... du kanske kan använda dom på nå sätt :hihi

Det går alldeles utmärkt att du köper sliponet själv och sänder in kvittot till försäkringsbolaget. Been there done that:tummenupp
Jag köpte baklampor ifrån Tyskland då man inte kunde finna den modellen i Sverige.

Min erfarenhet är - tyvärr - att det är bortkastad tid att försöka få tag på Yoshimura-delar genom den "officiella" svenska importören. De har knappt något i lager och beställer man något de inte har i lager så tar det minst sex veckor innan man får delarna. Dessutom till marknadens förmodligen dyraste pris...

Jag beställde lite Yoshimura-delar (justerblock för hjulaxeln) häromdagen, från en engelsk handlare via ebay. Beställde på tisdag, fick dem hemkörda till dörren i Kalix på torsdag och betalade totalt ~ 15% mindre än det uppgivna svenska priset...

Det går alldeles utmärkt att du köper sliponet själv och sänder in kvittot till försäkringsbolaget. Been there done that:tummenupp
Jag köpte baklampor ifrån Tyskland då man inte kunde finna den modellen i Sverige.

Yep, se till att du är överens med försäkringsbolaget bara. De är inte heller så intresserade av att betala sjuka överpriser - de vill ju liksom minimera kostnaderna....

Jag råkade åxå ut för en evighetslång leveranstider på ett micron hel system till min X11, Duels skyllde på allt möjligt. Samma kväll jag fick leverans beskedet letade jag upp epost adressen till micron i UK och frågade om deras underleverantör i Sverige får hålla på hur som helst?

Redan följande dag tror jag det var ringde samma säljare från Duells upp och meddelande att systemet skulle anlända till mig inom 5 arbetsdagar.

I bland kan det löna sig att vara lite besvärlig:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park