Lång leveranstid FC-Moto?

vaderse

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
N/A
Hej, 2-3 Juni så beställde jag ett komplett ställ, hjälm, ryggskydd, skor osv från FC-Moto men jag har ännu inte fått några varor. Statusen på ordern är "In Process). Jag har mailat dom men enbart fått svaret att dom också väntar på varor eller nått liknande. Är det vanligt att man brukar få vänta så här pass länge??

Har du beställt en varu som är slut så väntar de oftast på den sista produkten o skickar allt på samma gång. Vad du kan göra är att fråga ifall de kan skicka de saker de har "in stock" och sedan dra iväg den resten när de fått hem dem

Nej, har beställt från dom flera gånger. När de haft varorna hemma har dom levererats på en vecka.

Har de varit slut på lager men funnits hos leverantörens lager har det kanske tagit närmare två veckor.

Men om det som nu i ditt fall kanske är slut även hos leverantören är det ju inte mycket fc-moto kan göra.

Finns flera trådar här på SH angående FC-moto och deras leveranstid osv.

För att sammanfatta dem kort så kan det ta lång tid om de inte har alla saker hemma. De är också dåliga på att svara på mail eller i telefon, men fördelen är att de är billiga.
Alltså, vill du ha något snabbt - köp det lite dyrare av en handlare i Sverige. Kan du vänta - köp det lite billigare från FC Moto.

Finns flera trådar här på SH angående FC-moto och deras leveranstid osv.

För att sammanfatta dem kort så kan det ta lång tid om de inte har alla saker hemma. De är också dåliga på att svara på mail eller i telefon, men fördelen är att de är billiga.
Alltså, vill du ha något snabbt - köp det lite dyrare av en handlare i Sverige. Kan du vänta - köp det lite billigare från FC Moto.
Prova AlienMoto så ska du få se lång leverans tid!!!!!!!!fick beställnings bekräftelse d 4 Maj!!! fortfarande inga varor eller mailsvar.

Beställde ny jacka, ett par byxor och nya skor i söndags. Orderstatusen blev uppdaterad väldigt fort för mig från "Waiting" till "In process" så antagligen är väl sakerna på gång. En bekant köpte därifrån för ett tag sedan och på han lät det inte som om det varit några problem överhuvudtaget. Snabbt och billigt.

Å andra sidan kan man ju tycka att det borde vara ännu snabbare eftersom FC-Moto håller till i Tyskland, men UPS / DHL har en god förmåga att fippla bort paket eller vara jävligt trötta med leveranser.

Jag bestallde Skinnstall, Hjalm, Stovlar och Handskar i Maj. Dagen efter ringde FC-Moto och sa att hjalmen var slut. Jag kollade igenom deras sortiment igen, valde en annan hjalm och mailade over artikelnumret. Ringde pa eftermiddagen och kollade sa allting stod ratt till och 4 dagar senare stod UPS snubben i dorren... Och jag hade sparat 10k :tummenupp

Tack för alla svar. Det som gör mig lite pissed är ju att jag har valt saker som dom har "hemma"... alltså det framgår ju inte riktigt vad dom har hemma eller vad dom har hos sin leverantör.. Det går ju bara att välja vissa storlekat som finns osv. och det är ju det jag gjort. Har ju tagit 3 veckor och 1 dag nu vilket jag tycket är på tok för länge. Jag har även testat maila dom men deras svarstider på mailen är ju rätt långa också. Hur kommer man i kontakt med dom om man vill ringa? Funkar engelska bra?

Själv står orden som dispatched, pengar har dom dragit och jag har fått trackingnummer till UPS som det varit status "Billing Information Received" några dagar nu.
Blir lite orolig.. Ska börja jaga dom på telefon imorrn för mail svarar dom inte på.

Beställde ett berik-ställ där för ngt år sedan. Fanns inte i lager så det tog nog minst 2månader(kanske 3) innan dom skickade..... fel storlek:gnissla Så det tog ett tag innan jag fick det jag beställt, men blev nöjd med stället iaf hehe

Beställde en jacka+handskar sent i torsdagskväll,
skulle blivit utkört i tisdags men vart tvungen att ändra lev adress så
jag fick det igår !
:tummenupp
Klart godkänt tycker jag !

Liten uppdatering: Skorna jag köpte skickades idag (beställde i måndags). Helt OK enligt min standard. Bara vänta på resten nu...

Jävla bajs ....Jag och två polare beställde , Hjälm, stövlar och handskar den 21.a aug har sedan den 22.a stått in process har mailat ett antal ggr utan svar ..... Är nog sista gången jag beställer därifrån.

Kan juh tilläggas att förra helgen den 30:e aug så beställde jag ett leatt brace moto gpx ifrån USA och det finns ny hos posten i malmö, hur kan detta gå fortare än ifrån Tyskland.. ???? :va

///Micke

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...