Låne/hyrning av MC för uppkörning.

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Låne/hyrning av MC för körprov. Handledare sökes.

Hej!

Jag har ett litet problem, nu när teorin är skriven väntar jag på uppkörningen den 18:e Maj. Fast, tidigast jag kunde få genom körskolan var i mitten av sommaren. Finns det någon privatperson som kan tänka sig att "hyra ut" en båge till mig för uppkörning? Jag betalar samma summa jag skulle betalt körskolan (700kr). Det är dock förhandlingsbart. Enda kravet på motorcykeln är att den är över 700cc och 35kW (kravet för att få köra upp för tung).
Självklart försäkrad och skattad. Gärna något äldre, lättkört.

Alternativt, någon som känner till ett företag som hyr ut motorcyklar för just det här ändamålet? Behöver den bara under någon timma vid lunchtid den 18:e Maj.

Jag är även intresserad av någon som kanske kan vara handledare åt mig, skulle inte skada att få övningsköra lite mer. Har två dubbellektioner bokade nu i slutet av månaden på körskolan, men några fler tider finns inte att boka.
Vad jag ska betala är förhandlingsbart. Kravet för det är minst 24 år, och haft mc-kortet i 5 år. För det kan jag ställa på min Gsx 600.

Jag bor i Ljungsbro, men allt runt Linköping är av intresse.
Min egna båge duger tyvärr inte till uppkörningen, pga sin "låga" cylindervolym.

Jag har haft många mopeder när jag var yngre, ett antal 125or och en 80cc.
Samt en Husqvarna 400 Enduro som jag körde på bana förra sommaren.
Så jag är ingen nybörjare, vill bara göra mig van vid hur jag ska lägga mig på vägarna med bågen så jag inte kuggar uppkörningen.

Så, om någon i krokarna vill tjäna en extra slant så..?

Mvh,
Esa Salminen (22 år, fyller imorrn)

Last edited:
Inte många som vill låna ut sin hoj tror jag....

Hör efter med MC uthyrningar! kostar inte mycket att hyra över en dag eller två.

Det förstår jag med, att låna en bil kan man ju göra. Men att låna ut sin båge är mer personligt. Tänkte mest om någon har en äldre motorcykel, som de kanske inte är så himla fästa vid. Räknar inte med att någon med en nyare maskin ska höra av sig.

HönaPower skrev:
Inte många som vill låna ut sin hoj tror jag....

Hör efter med MC uthyrningar! kostar inte mycket att hyra över en dag eller två.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla