on/offroad
Bannad
Sitter utan hoj sedan 1 ½ månad, solen skiner & årets hoj säsong närmar sig slutet. Hojen är på verkstad på obestämd tid.....(...).
Då Jag samtidigt råkat ut för en plåtskada på bilen, så blir Jag lite fundersam.
MC skadan är ett lack jobb likväl som bilen men i Mc - n´s fall skulle först skadan besiktigast 2 gånger (av verkstaden & försäkringsbolaget) Bilen däremot var en drive in besiktning samma dag. Hojen har varit hos lack firman i 1½ månad, inget besked när den är klar; bilen fick lack tid efter en vecka & ett färdig datum, veckan efter.
Låne hoj existerade inte enl. MC-firman, bilfirman däremot ordnade en bra deal på en billig hyrbil.
Fråga varför denna skillnad - Jag är inte kinkig utan skulle nöjt mig vad som helst som rullat t.ex. t.o.m. en vespa.
Med tanke på hur mycket pengar Jag årligen pumpar in i försäkringsbolagen & till MC - handlarna, undrar Jag hur stor vinst marginal anser de sig behöva innan de ger oss kunder något tillbaka ? (som en lånehoj).
Reservdels priserna på originaldelar sk. OEM är helt sannslösa. Även på sk aftermarket produkter som luft filter (KN) tändstift (Denso iridium), olja (motul) är prispåslaget oförsvarbart, köper du samma produkter till en bil är de billigare, varför?
Skulle Jag sälja min hoj i delar (som enstaka reservdelar, stycke vis) till halva nypriset för delen & få allt sålt skulle det räcka till en ny hoj.
Skrämmande

Då Jag samtidigt råkat ut för en plåtskada på bilen, så blir Jag lite fundersam.
MC skadan är ett lack jobb likväl som bilen men i Mc - n´s fall skulle först skadan besiktigast 2 gånger (av verkstaden & försäkringsbolaget) Bilen däremot var en drive in besiktning samma dag. Hojen har varit hos lack firman i 1½ månad, inget besked när den är klar; bilen fick lack tid efter en vecka & ett färdig datum, veckan efter.
Låne hoj existerade inte enl. MC-firman, bilfirman däremot ordnade en bra deal på en billig hyrbil.
Fråga varför denna skillnad - Jag är inte kinkig utan skulle nöjt mig vad som helst som rullat t.ex. t.o.m. en vespa.
Med tanke på hur mycket pengar Jag årligen pumpar in i försäkringsbolagen & till MC - handlarna, undrar Jag hur stor vinst marginal anser de sig behöva innan de ger oss kunder något tillbaka ? (som en lånehoj).
Reservdels priserna på originaldelar sk. OEM är helt sannslösa. Även på sk aftermarket produkter som luft filter (KN) tändstift (Denso iridium), olja (motul) är prispåslaget oförsvarbart, köper du samma produkter till en bil är de billigare, varför?
Skulle Jag sälja min hoj i delar (som enstaka reservdelar, stycke vis) till halva nypriset för delen & få allt sålt skulle det räcka till en ny hoj.

Skrämmande
