Låna el. hyra mc-släp i Borlänge/Falun 15 sept?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jo, undrar bara det är nån här i Dalarna som har ett mc-släp med plats för 2 hojar och vilja/mod att låna eller hyra ut det 15-16 september samt eventuellt 26:e? Vanligt släp förberett för hojar går också bra :)

Behöver frakta lite till Linköping i helgen för en kurs och litar inte på vädret... :rolleyes:

Kontakta mig eller Laila under veckan via epost eller PM.

2hjul@r2d2.se
laila@r2d2.se

Finns det någon anledning till varför du inte hyr ett vanligt släp hos någon lokal biluthyrarfirma (bensinstation o dyl)?

Ett hästsläp är också ett bra alternativ för då är ju rampen klar plus att de ofta tar en last på över 600 kg. Där bör du dock ha i åtanke att fästöglor i golvkonstruktionen saknas men i många fall kan kompletteras :tummenupp

Infästningsanordningar finns i brösthöjd i ett hästsläp!

Last edited:
Där bör du dock ha i åtanke att fästöglor i golvkonstruktionen saknas...
Typ så...

Jag har inte tid att mecka och fixa med hjulställ och fästöglor som saknas. Intresset för att ställa två hojar med mycket plast bredvid varandra på sidostödet i en släpvagn lockar inte heller... oavsett om de är surrade eller inte.

Last edited:
Typ så...

Jag har inte tid att mecka och fixa med hjulställ och fästöglor som saknas. Intresset för att ställa två hojar med mycket plast bredvid varandra på sidostödet i en släpvagn lockar inte heller... oavsett om de är surrade eller inte.

Ingen fara, har fraktat 4 hojar med ännu mer plast i ett täckt hyrsläp från Preem, för bankörning.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back