Låna depåstöd?

micaelb

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
dr 800
Hej

Tänkte byta bakdäck på min gsxr1100 -96. Finns det nån som kan tänkas låna ut ett passande depåstöd under några dagar under vecka 20 eller 21?

M

micaelb skrev:
2156860 Hej

Tänkte byta bakdäck på min gsxr1100 -96. Finns det nån som kan tänkas låna ut ett passande depåstöd under några dagar under vecka 20 eller 21?

M

vad är det för fel på spänband å en balk i taket?? :fyllisar

Satte ett spännband från mitt styre och upp i en balk sen hissade jag bakpartiet under svingfästet med en garagedomkraft, funkade utmärkt :)

Svar från frågeställare

Tack för tipsen, men har ingen balk i taket och tiden och förmågan räcker inte till för att bygga depåstöd innan jag ska iväg.
Så frågan kvarstår.
M

Ett alternativ kan vara pallbockar under svingen. Det kräver dock nån stark polare. Luta hojen åt ena hållet, så att ena svingen blir lite högre, in med pallbocken, luta upp hojen så att den stöder på pallbocken, och in med den andra på andra sidan! :tummenupp

Bakdäcksbyte...

micaelb skrev:
2156860 Hej

M

Brukar tillverka depåstöd för 400:- .....För övrigt så lägger jag om däck o balanserar för en "spottstyver" ring 070-6336980 så fixar det sig /peter..

Svar från frågeställare

Jag hade bråttom för framdäcket ska också hinna bytas så jag racklade upp svingen med två gamla domkrafter. Mycket ostadigt men det gick, så nu sitter det där. Nästa kväll är det framdäcket som gäller, få se om det går lika bra...
Tack för råd och jag får höra av mig om depåstöd när jag kommer tillbaka.

M

tede-77 skrev:
2162350 Brukar tillverka depåstöd för 400:- .....För övrigt så lägger jag om däck o balanserar för en "spottstyver" ring 070-6336980 så fixar det sig /peter..

hmmm..har inte du fullt upp men å laga xrén :7peta

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back