Flagga
Tycker om "Bling-Bling"
Hittade följande tips på "budget-trim" (blueprinting?) på en Brittisk sida, och är en smula undrande över några detaljer:
"To save spending loads of money and getting a more responsive engine for next to nothing, for little work that you can do yourself if you have some knowledge is very easy.
Gas flow the exhaust pipes takes 5 minutes with the dremel, then remove the carbs and ensure everything is smooth an aligned properly IE gaskets dont restrict the flow.
Remove any imperfections fom the air intake like protruding rubber etc.
Fit a K&N filter and race can do the crossover pipes and balance carbs, fit new plugs change oil and filter.
Ensure chain is in good order.
You will find that by doing the above will make the engine smoother and more responsive and will pull far better than an off the shelf bike that you bought...and at very little cost .
The imperfections of gaskets etc can and does stop the fuel/air moving smoothly and does make a big difference on performance."
Frågor:
1. Är osäker på vad en "Dremel" är och vad den första "modden" egentligen går ut på. Någon som har en förklaring?
2. Kan avlägsnandet av "gjutskägg" i luftfilterhållaren (antar att det är det man menar) verkligen ge någon skillnad? Är det gummirester som man ska skära bort med en mattkniv, eller...? Är det "vanligt" ett problem?
Övrigt: "balance carbs" är något som diskuterats mycket. För de som inte vet: Det går ut på att man ansluter vakuumport 1-4 och 2-3 men en stump bränsletålig slang. Ska tydligen kunna ge en viss skillnad i "running smoothly" om cykeln inte är helt korrekt inställd innan. Synpunkter?
"To save spending loads of money and getting a more responsive engine for next to nothing, for little work that you can do yourself if you have some knowledge is very easy.
Gas flow the exhaust pipes takes 5 minutes with the dremel, then remove the carbs and ensure everything is smooth an aligned properly IE gaskets dont restrict the flow.
Remove any imperfections fom the air intake like protruding rubber etc.
Fit a K&N filter and race can do the crossover pipes and balance carbs, fit new plugs change oil and filter.
Ensure chain is in good order.
You will find that by doing the above will make the engine smoother and more responsive and will pull far better than an off the shelf bike that you bought...and at very little cost .
The imperfections of gaskets etc can and does stop the fuel/air moving smoothly and does make a big difference on performance."
Frågor:
1. Är osäker på vad en "Dremel" är och vad den första "modden" egentligen går ut på. Någon som har en förklaring?
2. Kan avlägsnandet av "gjutskägg" i luftfilterhållaren (antar att det är det man menar) verkligen ge någon skillnad? Är det gummirester som man ska skära bort med en mattkniv, eller...? Är det "vanligt" ett problem?
Övrigt: "balance carbs" är något som diskuterats mycket. För de som inte vet: Det går ut på att man ansluter vakuumport 1-4 och 2-3 men en stump bränsletålig slang. Ska tydligen kunna ge en viss skillnad i "running smoothly" om cykeln inte är helt korrekt inställd innan. Synpunkter?