Lätt offroad med lite mindre meck

p2d

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
ER6n
För några år sedan hade jag en Suzuki DR650SE som jag var väldigt nöjd med. Det var otroligt lite underhåll och den funkade bra både på väg och grus med offroad däck. Dock är jag bara 174cm lång så den var lite i största laget, och på tok för tung att kunna ta ut i skogen.

Nu är jag dock sugen på offroad igen, men denna gång tänker jag mig något mindre. Kanske runt 300-450 cm3.

Jag är inte ute efter att göra extrema skogskörningar, utan mer komma ut på lite större stiga, traktorspår och grusvägar. Hade det gått så hade jag gärna sett att man kan köra den lite på asfalt också, att kunna pendla till jobbet någon gång då och då (2 mil).

Mitt sista önskemål är så lite meck och olje/filter-byten som möjligt.

Jag har inte funderat på några pengar, men kanske runt 30,000:- för något begagnat. Jag är öppen för alla förslag!

Xr600r kanske? Stark o lättkörd. Behöver inte skruva eller serva var 10h ;)

Med kraven du hade finns det inte så mycket att välja mellan. Håll även utkik efter Honda xr 400. Ibland dyker det upp gatreggade sådana också. Tror det finns en lång drz tråd här på forumet. Kika lite där.

Xr600r kanske? Stark o lättkörd. Behöver inte skruva eller serva var 10h ;)

Jag hade en DR650SE innan och tycker att det blir alldeles för tungt. Runt 300 kubik känner jag rent spontant, men jag har ju inget att jämföra med heller tyvärr.

Just det, kan någon förklara snabbt hur det funkar med e-reg osv? Det står att vissa är vägreggade men de verkar inte ha någon skylt. Jag har tungt mc-kort.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman