Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag skrev nå'nting positivt här på SH. Det skall inte upprepas.Skriv ett blogginlägg om det istället för här
Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag skrev nå'nting positivt här på SH. Det skall inte upprepas.
Men hur fick ni till en försäkring med länsförsäkringarn, ni som kör sporthoj? De vägrade försäkra min hoj, blankt nej bara.
Jag pratade med Länsförsäkringar Västmanland eller vad deras filial heter.Instämmer, visserligen förra året men R1an höjde läns med 100% vilket innebar +7000kr/år.
Samtidigt sänkte de på ena XTn vilket innebar 47kr/år......
Den rabatten täckte inte riktigt upp premien på R1an.
Är INTE kvar hos Länsförsäkringar kanske ska tilläggas
En fundering, länsförsäkringar är väl uppdelat länsvis, resonerar de olika ang premiesättning (?!)
Det är ju möjligt, Yamaha har svedea som märkesbolag men där anger yama själva att det INTE gäller R1 och R6, svedea är ju ett av dessa bolag som inte försäkrar sporthojar.Jag pratade med Länsförsäkringar Västmanland eller vad deras filial heter.
En förklaring kan vara att Suzuki har sin märkesförsäkring via LF, varför de kanske tar alla Suzukisporthojar från "vanliga" LF?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |