Längd på ryggskydd (bild)

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Aprilia Shiver
Hej!

Har testat en Icon skyddsväst. Sitter skönt och stabilt och passar fint under jackan. Men visst är det för kort? Försöker läsa mig till hur långt ett ryggskydd skall vara, men det enda som nämns ständigt är att det inte får vara för långt, och det problemet har ju uppenbarligen inte jag... Men det bör räcka ner till svanskotan i alla fall, eller? Skyddets stl är L/XL.

ryggskydd.jpg

Tycker det ser kort ut på bilden.

Som du skriver så är det ju bra om det täcker svanskotan också.

Håller med Gixxar-Tina om att det ser kort ut. Men prova ordentligt så det inte blir för långt heller. Jag lånade ett för långt ryggskydd en gång, så när jag satte mig på sadeln tryckte överkanten på skyddet mot bakdelen på hjälmen.

Returnerade min skyddsväst som jag köpte oprovad på nätet, och begav mig till MC-Varuhuset i Sthlm. Provade samtliga deras skyddsvästar och skyddsjackor och inte en enda hade ett tillräckligt långt ryggskydd som passade min rygg. Blev till att köpa bara ett ryggskydd istället, utan bröstplattan som jag gärna hade inkluderat. Känns sådär faktiskt.

Tycker det ser kort ut på bilden.

Som du skriver så är det ju bra om det täcker svanskotan också.

Inte för att vara sån... men vet ni var svanskotan sitter? Kan väl inte ha ett ryggskydd som går ner över halva baken eller?

img_1_1_22714023.jpg
Håller med om att det kanske ser lite kort ut, men blir det för långt blir det obekvämt. (Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här. Kändes väl mest bra att besserwissra lite ang. svanskotan:))

Inte för att vara sån... men vet ni var svanskotan sitter? Kan väl inte ha ett ryggskydd som går ner över halva baken eller?

View attachment 386641
Håller med om att det kanske ser lite kort ut, men blir det för långt blir det obekvämt. (Vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här. Kändes väl mest bra att besserwissra lite ang. svanskotan:))

Det är alltid kul med en besserwisser som kommer med fakta. :fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...