Lämplig snabb o smidig landsvägshoj?

Emiiilz

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2013
Hoj
RMZ450
Hej

kollar på lite hojjar. Har tänkt mig en som man kan ha lite lek med, som är snabb men
ändå inte för klumpig, har kollat lite på KTM 660/690 men har fattat det som att de
är lite slöa o tunga utav sig? åker för tillfället en RMZ450 cross, blir för drygt att åka med
efter vägen dock, hehe. är ganska kort utav mig även.

Kom med förslag, ska inte vara någon gammal HD, lite sport klass ska de ju vara :)

Snabb o smidig, allt sitter i betraktarens ögon..vad som är slött, eller inte samma sak..jag lovar dig med att ryttare med en slö 690 lämnar ryttare med 200 hk 1000 kubikare på många vägar. Sök o prova dig fram, lyssnar man på alla "modell" råd här blir man lätt schitzo ;)

Snabb o smidig, allt sitter i betraktarens ögon..vad som är slött, eller inte samma sak..jag lovar dig med att ryttare med en slö 690 lämnar ryttare med 200 hk 1000 kubikare på många vägar. Sök o prova dig fram, lyssnar man på alla "modell" råd här blir man lätt schitzo ;)
Jo du har en poäng i vad du skriver. Har inte provat en sådan hoj så
svårt och veta vad jag själv tycker, men 450in är för slö för att
åka med på asfalt enligt mig, visst skottar den på rätt bra upp i hastighet.
Ja denna skulle säkert duga, undra vad pappsen skulle få för reaktion, han är inte för
dessa sport cyklar :rolleyes:

Lätt, snabb och smidig.. Ja, då talar vi ju sporthoj oavsett vad pappsen din tycker.

Kanske en lätt touring typ VFR800 eller så?
Annars kan du ju titta på Ducatis Hypermotard 1100. Det är ju en fabriksbyggd motard med dubbel effekt mot 660/690.

Vi kommer ju in på streetfighterområdet också.. Kanske en MV Brutale eller Ducati streetfighter? Upprätt körställning med sporthojsprestanda.

Hur mycket hade du tänkt spendera? Är ju ett rätt rejält spann mellan en KTM660 och en Hypermutta.

990 super duke verkar vara omtyckt av dem som har haft en.

En 600 känns rätt mellanmjölk, kolla försäkringen innan du köper bara :)

lägg till billig att äga och försäkra i din ekvation med så kan du skaffa en gsx650f . inte massor med effekt, men det räcker till och kostar nästan inget att försäkra.

Cbr 600 är mellanmjölk, o bör kvala in som smidig, skotta på tillräckligt bra, och inte råna dig totalt på försäkring.

Triumph Street Triple, Speed Triple eller som nämnts en Super Duke.
09_street_triple_r_16.jpgTriumph_Speed_Triple_2008_09.jpgktm_990_superduke_stoppie.jpg
Roliga och kvicka hojar alla 3. Har själv en Street.

En Hornet kanske? Finns som 600:a o 900:a, om du väljer en äldre.

men hallå?!? han skriver faktiskt SNABB landsvägshoj.

du ska ha en hayabusa eller en zzr 1400, helst med turbo :fakta

*/ ?>
Back