Läkare på SH - Bihålsinflammation?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Jag har gått och varit småförkyld as-länge nu. :huvet Brukar vara en riktigt stålman och är nästan aldrig sjuk.
Vågar inte träna, störigt på jobbet och man orkar liksom inte göra speciellt mycket på fritiden helt enkelt.

Lite info...
- Näsan är inte täppt..inga som helst problem att andas genom snoken.
- Böjer jag mig framåt så känner jag inget tryck i pannan, ingen som helst smärta
- Om jag tryckutjämnar så känner jag att det är någon form av substans (läs:snor) mellan näsan och pannan någonstans.
- Om substansen vid, tryckutjämningen, tar vägen via munnen smakar det riktigt Pekka! Typ som amoniak.:näsblod
- Om substansen tar vägen via näsan och ut så är den i hyffsat fast form och mörk-gul i färgen typ...
- Ögonen har benägehet att bli små-torra. Sitter rätt mycket framför datorn i jobbet.
- Rätt som det är så får jag ont i framkant av huvet. Kommer o går. Jobbar väldigt mycket nu och det störigt när man helt plötsligt för ont i huvet.
- Är inte frusen av mig eller så... heller ingen feber, eller ont i halsen eller något sånt.

Har inte tid / orkar inte besöka någon vårdcentral... som sedan säger att man ska ta näs-spray i någon vecka. Det lär troligtvis inte hjälpa... bara kosta pengar.

Ni som är lite utbildade i området kan väl ge ett preliminärt utlåtande. Bör man träna? Ska man uppsöka läkare?..osv osv...

MVH KaliZ

Jag är defenetivt ingen läkare eller så så ta mitt råd med en nypa salt...

Om du inte har gjort det redan så läs här om bihåleinflammation, http://sjukvårdsrådgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=19596&PreView=

Brukar ofta stå här vilka kontroller läkarn gör på en om man skulle gå dit, bra o veta så man inte går dit i onödan.

Om jag vore du och inte känner igen mig på det som står om bihålerna så skulle jag ta en lugn joggingtur. brukar sätta fart på näsan och rensar ut snoret.

attackklamydia..

enl wikopedian så angriper den hjärnan i fas 2 :brynad

attackklamydia..

enl wikopedian så angriper den hjärnan i fas 2 :brynad

Akta!

Tänk om det är TWAR-klamme. Jag hade twar med lunginflammation och bihåleinflammation (kan som trådskaparen göra målande beskrivningar om snorets karaktär) häromveckan.

Det var pinsamt för folk förstår inte skillnaden på klamme och klamme.

Akta!

Tänk om det är TWAR-klamme. Jag hade twar med lunginflammation och bihåleinflammation (kan som trådskaparen göra målande beskrivningar om snorets karaktär) häromveckan.

Det var pinsamt för folk förstår inte skillnaden på klamme och klamme.

Vad sa din egen husläkare då? ;)

Ta bort halsmandlarna, å become a frisk man!!

Dagens homosapiens behöver inte skiten, de är tillverkade för att fungera när vi bodde i grottor å käkade rått kött...

Sen jag tog bort skiten & började köra mer konditionsträning så har jag kommit ifrån:

1. Återkommande bihåleinflamation
2. Astma
3. Pollenbesvär (bkörk mm)
4. Allergi mot katter
5. Förkylningar
6. Dålig andedräkt (kan käka vitlök i massor numer..)
7. Ett par kg... (vet inte varför, men jag gick ned i vikt efter operationen, men även långt senare, förmodligen för att jag vart friskare & orkade träna mer...)

Seriöst - Jag tror man skulle ta å fimpa halsmandlarna lika mkt som navelsträngen vid födsel. Likaså blindtarm mm.

ett stort + utan halsmandlar -är även att du vinner ölhävartävlingar LÄTT, om du tävlar mot de som har mandlar, du får i dig mer på kortare tid!! Bara det är en anl ;)

:yoparty

Ett hemmaknep du kan köra innan doktorn. Spruta in Nezeril nässpray och häng gärna med huvudet upp och ner en stund så att medlet hinner verka. Typ ligg på sängen och låt huvudet hänga utanför.

Kör detta några ggr/dag i några dagar, alternativt tills besvären släppt.

Nezeril vidgar snorgångarna och förhoppningsvis även dom gångarna som nu är tilltäppta med tryckkänsla i pannan pga överfyllnad av snor. Sipprar skiten ut inom en tid så blir du frisk. Sipprar det inte ut blir det bakteriehärd...

Gå till din husläkare och be att få Rinexin. Då slipper du uttorkande nässprejer och skit.

Rinexin är skithäftigt, enda läkemedlet jag fått ordentliga biverkningar av. Blev amfetaminspeedad och kunde inte sova på 2 nätter.....

I övrigt är det dock ett utmärkt läkemedel.

När jag fick bihåleinflammation i lumpen ordinerade läkaren mig att ta sex Panodil tillsammans med en Diklofenak tre gånger dagligen. Då var jag lagom konstig i kroppen. :crash

Blir man inte paracetamol förgiftad då?? :va :va

Maxdos panodil är 2x3 per dygn och det går utmärkt att kombinera med NSAID prepparat, maxdos Diklo är väl en 150mg dagligen.....

Sen kan man ifrågasätta poängen med att pilla i sig allt detta när man har bihåleinflamation fast det är väl det där med att när en riktig man blir förkyld...:D

Maxdos panodil är 2x3 per dygn och det går utmärkt att kombinera med NSAID prepparat, maxdos Diklo är väl en 150mg dagligen.....

Sen kan man ifrågasätta poängen med att pilla i sig allt detta när man har bihåleinflamation fast det är väl det där med att när en riktig man blir förkyld...:D

Jag läser det han skriver som att han tog 6 panodil och en diklo. 3 ggr dagligen. Det blir en dygnsdos på 18 panodil och 3 diklo.
Men säkert jag som läser hans inlägg tokigt....
Blev bara lite förundrad om man kan käka 18 panodil per dygn utan att få en paracetamolförgiftning...

Ingen är ju så sjuk som en man när han är riktigt förkyld? :D :D

Vid misstanke om bihålsinflammation

Gå till vc :gnissla, kan eve behövas en röntgen för att utesluta "sinuit"

Går det riktigt långt kan du tvingas att op bihålorna. Jag gjorde tvingades göra det när jag var yngre, hade inflammation i alla fyra (övre och undre, dvs pansinuit), spola bihålorna är så jävla otäckt :gnissla. Hade ingen feber utan hade bara en jävulsk huvudvärk och snorig(man öppnade ett hål vid ögonbrynet och satte slangar som man spolade koksalt igenom upp genom bihålorna och ut genom näsan)

Du bör absolut inte träna, om du så måste undvik gym där bakterier frodas i den varma fuktiga miljön.

Har du ont i tänderna?

http://www.miwana.se/nasvard.asp

Last edited:
Gå till vc :gnissla, kan eve behövas en röntgen för att utesluta "sinuit"

Går det riktigt långt kan du tvingas att op bihålorna. Jag gjorde tvingades göra det när jag var yngre, hade inflammation i alla fyra (övre och undre, dvs pansinuit), spola bihålorna är så jävla otäckt :gnissla. Hade ingen feber utan hade bara en jävulsk huvudvärk och snorig(man öppnade ett hål vid ögonbrynet och satte slangar som man spolade koksalt igenom upp genom bihålorna och ut genom näsan)

Du bör absolut inte träna, om du så måste undvik gym där bakterier frodas i den varma fuktiga miljön.

Har du ont i tänderna?

http://www.miwana.se/nasvard.asp

GAH!! Hade bestämt mig för att gå o träna imorgon för att få skiten att bryta ut alternativt försvinna. Så skriver du att jag absolut inte ska gå till gymmet. :va

Läste lite på nätet och jag har inte så stora problem som troligtvis behövs för att få något receptbelagt. Jag tror jag chansar... Är ju inte döende dålig. Bara störigt kass i huvet (mera än vanligt dvs) stundtals...

//KaliZ

Edit: Inga som helst smärtor i tänderna...

Ta en flygtur upp åt 10000m, det rensar.

Har själv haft det där eländet några gånger och skallen håller på att explodera...

Jag läser det han skriver som att han tog 6 panodil och en diklo. 3 ggr dagligen. Det blir en dygnsdos på 18 panodil och 3 diklo.
Men säkert jag som läser hans inlägg tokigt....
Blev bara lite förundrad om man kan käka 18 panodil per dygn utan att få en paracetamolförgiftning...

Ingen är ju så sjuk som en man när han är riktigt förkyld? :D :D

Supp Panodil 125mg kanske....

Annars är det enda rätta att spola bihålorna, känns bra, låter bra och du kommer aldrig att gnälla över bihåleinflammation igen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT