lägger av

gybi

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
minmoto
hej va kan d va för fel. min mini lägger av efter en liten stunds körning men d e bara o dra igång den direkt så fort den har lagt av. :huvet
har gjort rent förgasaren o luftfilter men den jävlas iaf.

gybi skrev:
hej va kan d va för fel. min mini lägger av efter en liten stunds körning men d e bara o dra igång den direkt så fort den har lagt av. :huvet

Låter som antingen vatten i förknasaren eller vakuum i tanken....

Mvh Joakim

min gjorde samma idag, det var skit i förgasaren. men det kan ju va så av olika anledningar. hur beter den sig vid fullt gaspådrag går den ryckigt och/eller dör den på höga varv?

den går klockrent på höga varv i nåra sekunder sen lägger den av.har gjort rent förgasraren o grejat men får ingen årdning

gybi skrev:
den går klockrent på höga varv i nåra sekunder sen lägger den av.har gjort rent förgasraren o grejat men får ingen årdning
Kolla stiftet och tändhatten. Om du har bytt stift så har nippeln som sitter högst upp en benägenhet att skruvas av pga. skakningarna. Och det yttrar sig på samma sätt som du beskriver ovan, att den ibland slutar tända och bara dör för att sedan går hur bra som helst igen.

hitta felet. d va soppa filtret men mitt drev gick sönder nu i stället :huvet

gybi skrev:

Har du fixat nytt soppafilter och luftfilter??

tog bort soppa filtret men ja sak köpa ett nyss. luftfiilter e väll d ja måste köpa oxå. men e d nån som vte dhur man får ur d gammla drevet.. d har gått av jämms me kopan

min gjorde samma idag, det var skit i förgasaren. men det kan ju va så av olika anledningar. hur beter den sig vid fullt gaspådrag går den ryckigt och/eller dör den på höga varv?

Jag har en minimoto med problemet att när jag gasar så dör den (OM den står i backen) Om hjulet är i luften är det bara att gasa men så fort den får lite tyngd så slutar den (går ibland att köra 100 m innan den dör) har gjort rent förgasaren osv osv.. Nått tips?

Hmm...inte för o vara elak med du får nog vänta en stund på svar eftersom det var 3 1/2 år sedan någon skrev i denna tråden....

Hmm...inte för o vara elak med du får nog vänta en stund på svar eftersom det var 3 1/2 år sedan någon skrev i denna tråden....

Den kom ju upp till toppen så istället för att slösa forum plats så är det bättre att använda en gammal tråd, ELLERHUR?!

Jag har en minimoto med problemet att när jag gasar så dör den (OM den står i backen) Om hjulet är i luften är det bara att gasa men så fort den får lite tyngd så slutar den (går ibland att köra 100 m innan den dör) har gjort rent förgasaren osv osv.. Nått tips?

Jag skulle tro att den får för mkt bensin eller för lite, berror på hur ljudet är när den dör? om det mer är ett dränkningsljud eller att den skriker efter mer soppa, ta en titt på bestyckningen samt att flötet fungerar som det skall(brukar krångla på kinaskit då det (nästan) alltid är piratförgasare)...

om jag var du så hade jag slängt den gammla förgasaren och köpt en ny trimmförgasare :tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...