Lägger av vid "mellanvarv"

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Hej alla teknikgurus.

Hoppas jag kan få hjälp med mitt problem här.

Idag va jag ute och körde en sväng när det ÄNTLIGEN va sol ute.
Sagt & gjort och hojjen starta lika lätt som den alltid gör.
Dundrade omkring ca 1,5-2mil när jag stannade vid ett rödlyse.
Då stannar helt plötsligt hojjen, och när jag ska starta den igen e den motvillig som faan. Men tillslut startar den och jag kör vidare utan problem kanske 2-3km.

Sen börjar den gå pissdåligt på "mellanvarv" för att tillslut sluta fungera helt på "mellanvarv".
När jag skulle dra igång den igen gick det knappt, och jag kände frustrationen komma krypandes.
Tillsslut gick den igång och den går fin fint på höga varv, förutom att den baktänder (eller vad det heter) lite mer än vad den gjorde förut.

Så nu e den svårstartad & fungerar bara på tomgång alt höga varv.

NÅN som kan tänkas veta vad detta beror på?

Snälla hjälp mig, det är sol ute :Bugar

Är det förgasare eller insprut på hojen? är det förgasare så kolla att nålen inte hoppat ur, eller läs sticky om inställnig av förgasare.

Efter rengöring av förgasare igår, går nu bågen att köra.
Dessvärre går den konstigt och "baktänder" fortfarande en hel del.

Tyvär har jag inte hunnit byta stiftet, kan det få dessa konsekvenser?

Tacksam för hjälp

Inte så att det är dålig bränsletillförsel, typ att kranen, slangarna är lite igensatta, alternativt vakuum slangen till kranen?

HansJ skrev:
Inte så att det är dålig bränsletillförsel, typ att kranen, slangarna är lite igensatta, alternativt vakuum slangen till kranen?

Nja tog loss de flesta igår, och gjorde gjorde rent.
Men jag vet iofs inte om man måste "blåsa" rent med tryckluft eller liknande? :va

Om det är vakuumslangen så kan du ju testa att sätta kranen på PRI-läget, funkar hojen då så är det den. Blåsa med tryckluft ska inte behövas kan nog skada ev. membran och slangar, ska inte behövas i alla fall. Kan vara en liten rostflaga eller liknande, och de lär inte sitta så überhårt.

Sen finns det säkert en massa andra anledningar till att motorn inte går rent, men jag tänkte att du kunde kolla de enklaste först... Vakuumslangen har jag lyckats klämma ett par gånger och har fått samma symptom.

Nästa grej att kolla är tjuvluft, spraya lite runt luftburk/förgasare/insug och hör om varvet går upp.

Hur ser stiften ut?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck