Lägenhet söder om sthlm, hur gör man?

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
Tjena!

Jag kommer att flytta ner till Stockholm 1:a Juni för att börja jobba och skulle nu behöva någonstans att bo. Har hört innan att Stockholms bostadsmarknad spelar i en division för sig och jag börjar förstå varför nu.

Så ni som redan bor/har lgh där, hur fan gör man? :)

Är ute efter en hyresrätt, första/andrahand, möblerad/omöblerad. Helst 1:a eller 2:a någonstans söder om stan, typ huddinge, hägersten, årsta, farsta eller något i den stilen. Givetvis funkar innerstan och söder också men det känns aningen svårare där ;)

Jo, gärna någonstans att parkera en hoj också :tummenupp

Alla tips, allmosor, förbannelser osv. är välkomna!

Ja lätt är de inte men kolla blocket, dn.se och även http://www.bostad.stockholm.se/ där finns de en bostadsnabb som kanske kan ge nå. Har du några vänner och bekanta kolla om de vet nå eller om de kan sätta upp lappar om lägenhet.

Och anmäl dej hos olika hyresvärdar (deras bostadskö).

:tummenupp Lycka till och välkommen ner till galningarnas paradis :)

Tack för tipsen!

Vad finns det för papperstidningar man kan annonsera i som privatperson? Ang. bostad då såklart

Wallenstam är ett bra tips! De uppdaterar sin sida kl 08:00 minns inte om det är varje morgon dock. De kör inte med det klassiska kö-systemet utan väljer ut ett visst antal av de som anmält intresse som får gå på visning och sen väljer hyresvärden ut en passande hyresgäst av dessa. Dvs, du kan vara nr åtta och ändå få kontraktet, om de gillar dig. Har en kollega som fick lgh via dem, gick skitfort, men då låg hon på och kollade varje uppdatering typ sekunden efter att det hamnat på nätet oxå.

De har lgh lite överallt i stan och är en bra värd. :)

http://www.wallenstam.se/boende/

När jag skulle flytta till Stockholm beställde jag Bostadsguiden från http://www.bostadsguiden.com/ som innehåller adresser till mängder av privata hyresvärdar. Jag satte mig en kväll och skickade brev till ca 60-65 olika hyresvärdar. Av de 65 breven fick jag napp på tre st. En tvåa i Bromma, en tvåa i Bandhagen och en femma i Hagsätra. Lägenheten i Bromma fick vi tyvärr inte, men nu har vi ett första handskontrakt på en 115 kvm femrummare i Hagsätra.

Pga köp av bostadsrätt i Årsta ska vi nu säga upp lägenheten i Hagsätra. Vår hyresvärd brukar inte ha någon regelrätt kö vilket gör att det är rätt stor chans att få ett kontrakt om timingen är rätt. PM:a om det är någon som är intresserad av ett förstahandskontrakt på en 5,5:a på 115 kvm för under 8000:- per månad ink. parkeringsplats. Då kan kan ni få kontaktuppgifter till vår hyresvärd. Lägenheten blir ledig from och med midsommar och det finns garageplatser i huset, men det är kö till dem.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick