Läcker mellan cyllen o piporna duke 2

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Nu får det va nog.. Det läcker alltså ganska kraftigt mellan cyllen o första pipan så den låter som en trimmad moppe fruuuuppp prrr frrr om ni hajjar :( ja har ett sebring hel syst på o det är bara på stucket på en liten pipa som e fäst i cyllen o hålls där med 2 fjädrar, det funkar inge bra så ja undrar om nån annan tätat med nåt eller vet en smidig lösning på det utan o behöva sabba systemet, kanske går o täta med nån massa som grejjar värmen där? Tacksam för tips då det är MYCKET iriterande o höra läckaget..
 
snajdarn skrev:
Nu får det va nog.. Det läcker alltså ganska kraftigt mellan cyllen o första pipan så den låter som en trimmad moppe fruuuuppp prrr frrr om ni hajjar :( ja har ett sebring hel syst på o det är bara på stucket på en liten pipa som e fäst i cyllen o hålls där med 2 fjädrar, det funkar inge bra så ja undrar om nån annan tätat med nåt eller vet en smidig lösning på det utan o behöva sabba systemet, kanske går o täta med nån massa som grejjar värmen där? Tacksam för tips då det är MYCKET iriterande o höra läckaget..
Jag hade exakt samma problem med mitt Sebring på min Duke. Jag fick aldrig någon ordning på det mha olika guckor och smeter. Jag provade olika monteringspastor, högtempsilikon, spiskitt (japp)... allt.....

Drog till en rörbockare som hjälpte mig forma om röret så det passade som en smäck i stället. Inga problem alls efter det. Såg att du bor i Sthlm men tyvärr har den killen som hjälpte mig lagt ner så.....

.
 
Spider skrev:
Jag hade exakt samma problem med mitt Sebring på min Duke. Jag fick aldrig någon ordning på det mha olika guckor och smeter. Jag provade olika monteringspastor, högtempsilikon, spiskitt (japp)... allt.....

Drog till en rörbockare som hjälpte mig forma om röret så det passade som en smäck i stället. Inga problem alls efter det. Såg att du bor i Sthlm men tyvärr har den killen som hjälpte mig lagt ner så.....

.

va synd :( måste få ordning på det för det e SÅ jävla irriterande, rörbockare? heter dom så eller är det smeder eller nåt sånt som hålller på å bockar eller?
 
snajdarn skrev:
va synd :( måste få ordning på det för det e SÅ jävla irriterande, rörbockare? heter dom så eller är det smeder eller nåt sånt som hålller på å bockar eller?


Nej, det är en speciell typ av get som lever på att äta rör. Finns framförallt i Värnamo.
 
snajdarn skrev:
va synd :( måste få ordning på det för det e SÅ jävla irriterande, rörbockare? heter dom så eller är det smeder eller nåt sånt som hålller på å bockar eller?
Jag sökte lite på nätet, ringde runt lite osv och fick tag i en som normalt jobbar med avgassystem till bilar men som pulade lite med hojar vid sidan om. Så, sök och du skall finna. Ett tips som jag fick av en polare i efterhand var att söka upp nån custombyggare. Vissa av dom är tydligen överdjävliga med rör.

.
 
Använd originalkrökarna istället!! Men kör med sebringburkarna!

Sebringkrökarna har för stor diameter = sämre effekt!!

Mitt rensade originalsystem gav bättre effekt än sebring helsystem...

Har kört med både sebring helsystem, endast sebringdämpare samt rensat originalsystem.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top