Jag har en Suzuki TL1000 -98 som började läcka emellan tank och bensinpump. Jag märkte skruvarna satt löst där (vilket de säkert skulle med facit i hand), så jag drog åt lite - och det läckte ju fortfarande, om inte mer. Konstruktionen är ju ett hål med nån platt ring runt som é punktsvetsad med c.a 5 cm mellanrum, och däremellan så är skruvhålen som man fäster bensinpumpen med. När jag drog åt så böjde sig denna platta ring så klart så den vart som ett vågspel mellan punktsvetsarna - fantastiskt bra - not.
Jag har försökt göra den så jämn jag kunnat igen och köpte även en ny packning för 800-900kr kanske helt i onödan. Jag fick det typ tätt efter 4-5 försök (och något misslyckat försök med permatex som jag trodde tålde bensin) - men i höstas innan säsongen var slut så såg jag att det börjat läcka igen.
Jag antar att detta är ett tämligen vanligt problem och undrar hur man bör/brukar göra för att slippa få det här läckaget om och om igen genom att endast förlita sig på grundkonstruktionen som inte fungerar.
Jag har försökt göra den så jämn jag kunnat igen och köpte även en ny packning för 800-900kr kanske helt i onödan. Jag fick det typ tätt efter 4-5 försök (och något misslyckat försök med permatex som jag trodde tålde bensin) - men i höstas innan säsongen var slut så såg jag att det börjat läcka igen.
Jag antar att detta är ett tämligen vanligt problem och undrar hur man bör/brukar göra för att slippa få det här läckaget om och om igen genom att endast förlita sig på grundkonstruktionen som inte fungerar.