Här kommer en racerapport som jag aldrig trodde att jag skulle skriva!
Jo man får väl erkänna att jag är väldigt nöjd med helgen! Började med att jag klockan 02.00 på fredagen lackar det sista på hojen, dvs toppkåpan. och sen klockan 06.30 åker jag och Fixx upp till Atorp för att ansluta till Pålle som redan var där och som hade fixat dit min hoj. Tanken var att jag skulle skruva ihop den och kanske hinna köra något pass på fredagen, men så blev det inte (BrInK upptäckte bla att styrlagret satt lika löst som en tränare i AIK) utan hojen var klar först några minuter innan första kvalet. Lite nervöst var det när det var dags eftersom det var ett tag sedan man satt på hojen och för att undrade om allt satt ihop som det skulle. Ut på rakan kände jag hur hojen vibrerade och gaffeln såg ut som om den skulle skaka loss. Det i kombination med att justerskruven till bromshandtaget skruvade in sig, vilket gjorde att jag klämde fingrarna istället för att bromsa, gjorde att jag gick in lite innan kvalet var slut och tiden blev något på 1,47.
I väntan på andra passet så balanserade Johno framhjulet åt mig och jag själv kitade frambromsen med några bitar gaffa, och sen var det dags igen. Andra rundan kändes mycket bättre, men jag blev trött fort och jag gick därför in tidigt igen.
Tidtagningen hade strulat under dagen så vi fick inte se några tider utan vi åkte istället iväg och satte i oss historiens äckligaste kebaber och pizzor, för att sen sitta och snacka skit till kl 01.00 på natten.
På morgonen när jag åker iväg och hämtar kvallistorna så ser jag att jag står som fjärde man på griden med en tid på 1,43,4.
Hmm… Vad har gått snett med tidtagningen!? Jag trodde inte speciellt mycket på de resultaten utan tänkte att jag hade tur i lotteriet av kvaltider, och kände att det skulle bli lite pinsamt att stå längst fram för att sen bli omåkt av större delen av fältet.
Under söndagen så struntade jag i att köra warmupen utan stod istället vid sidan och tittade på, och efteråt så gick jag och krängde på nya slicks och hoppades på torr asfalt. Från och med det att Ullis startade i 125jr, vilket hon förutom starten skötte sjukt bra, var jag konstant JÄVLIGT nervös och det blev bara värre och värre ju mer klockan blev. Bara jag som känner så!?
Det blev dock bättre så fort man får rulla ut på banan och när man väl väntade på att ljuset skulle släckas så var man lagom taggad.
Kommer fyra in i första böj, men min hoj verkar gå lite bättre än swedies
vilket gör att jag kan klämma honom i slutet på rakan och jag hamnar bakom MrLind. Därifrån och hela vägen in i mål ligger jag och MrLind och brottas om vem som ska ligga först (efter nr44), och jag vet inte hur många gånger under racet som han och jag bytte plats. Två gånger var jag riktigt nära att åka av banan och båda gångerna var det i vänstern innan karusellen. En gång tänkte jag att jag skulle prova en ny bromspunkt vilket ledde till en ofrivillig liten stoppie som i sin tur ledde till ett fint litet vobbel
och jag funderade på om jag skulle köra rakt fram eller försöka svänga. Andra gången skulle vi göra en varvning och jag hade då MrLind framför mig. Jag trodde att han skulle ta killen på yttern vilket då skulle göra innern ledig för mig, men så tänkte nog inte MrLind för han vek in och tog det spåret jag siktade på. För att inte braka ihop så var jag tvungen att gena över gruset innanför curbsen och då hoppade det och vobblade en hel del då med...
Med ett varv kvar, trodde jag, lyckades jag ta mig förbi än en gång och sen så försökte jag låsa honom i kurvorna för att han inte skulle kunna ta sig förbi. Trött och jävlig så passerar vi start och mål men jag ser ingen rutig flagga….
FAN ett varv till!!! Min taktik lyckas dock det varvet med, vilket för övrigt blir det snabbaste varvet i loppet med MrLind bara TVÅ tusendelar bakom, och jag tar mig i mål som andre man.
När jag kom till tävlingen så var mitt mål att inte bli sist så detta resultatet gjorde att jag skrek mig hes i hjälmen. Jag hade sjukt kul på banan!
Jag är sinnessjukt nöjd med resultatet och jag funderar på att sluta med RR för att sluta på topp…
Stort tack till Mats Törnwall, Johno, och BrInK som ALLTID är lika hjälpsamma och som kan leda en blind höna genom djungeln av styrlager, kraschpuckar och dämparinställningar. Även stort tack till Fixx, KetogaN, Andy, Conno, Ullis, Ida och Pålle som hjälp till med dekaler, grillning och krängning mm…
Vill även tacka alla som grattat mig för resultatet, det värmer jäkligt mycket!!!
/oscar
Jo man får väl erkänna att jag är väldigt nöjd med helgen! Började med att jag klockan 02.00 på fredagen lackar det sista på hojen, dvs toppkåpan. och sen klockan 06.30 åker jag och Fixx upp till Atorp för att ansluta till Pålle som redan var där och som hade fixat dit min hoj. Tanken var att jag skulle skruva ihop den och kanske hinna köra något pass på fredagen, men så blev det inte (BrInK upptäckte bla att styrlagret satt lika löst som en tränare i AIK) utan hojen var klar först några minuter innan första kvalet. Lite nervöst var det när det var dags eftersom det var ett tag sedan man satt på hojen och för att undrade om allt satt ihop som det skulle. Ut på rakan kände jag hur hojen vibrerade och gaffeln såg ut som om den skulle skaka loss. Det i kombination med att justerskruven till bromshandtaget skruvade in sig, vilket gjorde att jag klämde fingrarna istället för att bromsa, gjorde att jag gick in lite innan kvalet var slut och tiden blev något på 1,47.
I väntan på andra passet så balanserade Johno framhjulet åt mig och jag själv kitade frambromsen med några bitar gaffa, och sen var det dags igen. Andra rundan kändes mycket bättre, men jag blev trött fort och jag gick därför in tidigt igen.
Tidtagningen hade strulat under dagen så vi fick inte se några tider utan vi åkte istället iväg och satte i oss historiens äckligaste kebaber och pizzor, för att sen sitta och snacka skit till kl 01.00 på natten.
På morgonen när jag åker iväg och hämtar kvallistorna så ser jag att jag står som fjärde man på griden med en tid på 1,43,4.

Under söndagen så struntade jag i att köra warmupen utan stod istället vid sidan och tittade på, och efteråt så gick jag och krängde på nya slicks och hoppades på torr asfalt. Från och med det att Ullis startade i 125jr, vilket hon förutom starten skötte sjukt bra, var jag konstant JÄVLIGT nervös och det blev bara värre och värre ju mer klockan blev. Bara jag som känner så!?
Det blev dock bättre så fort man får rulla ut på banan och när man väl väntade på att ljuset skulle släckas så var man lagom taggad.
Kommer fyra in i första böj, men min hoj verkar gå lite bättre än swedies


Med ett varv kvar, trodde jag, lyckades jag ta mig förbi än en gång och sen så försökte jag låsa honom i kurvorna för att han inte skulle kunna ta sig förbi. Trött och jävlig så passerar vi start och mål men jag ser ingen rutig flagga….

När jag kom till tävlingen så var mitt mål att inte bli sist så detta resultatet gjorde att jag skrek mig hes i hjälmen. Jag hade sjukt kul på banan!
Jag är sinnessjukt nöjd med resultatet och jag funderar på att sluta med RR för att sluta på topp…

Stort tack till Mats Törnwall, Johno, och BrInK som ALLTID är lika hjälpsamma och som kan leda en blind höna genom djungeln av styrlager, kraschpuckar och dämparinställningar. Även stort tack till Fixx, KetogaN, Andy, Conno, Ullis, Ida och Pålle som hjälp till med dekaler, grillning och krängning mm…
Vill även tacka alla som grattat mig för resultatet, det värmer jäkligt mycket!!!
/oscar

Last edited: