Jullä
...
Hej! Vet inte om jag har hamnat rätt, men jag chansar 
Jag har som sagt en scooter som heter Kymco bet&win 250cc och jag har googlat hela internet men ingen verkar undra vad för motorolja man ska ha i den. Är lite ny gällande scooters (kör även sporthoj).
Jag har blivit rekomenderad "motul 5100 10w40 4t"
d e då en delsyntets olja för 4 takt, så långt är jag med.
sen står det på flaskan att den är speciellt anpassad för motorer med våt koppling!?
Antar att jag inte har någon sån då denna är automat och separat transmissionsolja.
sen står även detta på nätet om denna olja:
Denna olja är avsett för alla 4-takts motorer med integrerad växellåda. Bra olja som fungerar lika bra på väg som på bana. Fungerar för motorcyklar med eller utan våtkoppling.
Jag tycker inte detta känns helt rätt, kan rätta mej om jag har fel?
Står ju inte i boken vilken jag ska ha.

Jag har som sagt en scooter som heter Kymco bet&win 250cc och jag har googlat hela internet men ingen verkar undra vad för motorolja man ska ha i den. Är lite ny gällande scooters (kör även sporthoj).
Jag har blivit rekomenderad "motul 5100 10w40 4t"
d e då en delsyntets olja för 4 takt, så långt är jag med.
sen står det på flaskan att den är speciellt anpassad för motorer med våt koppling!?
Antar att jag inte har någon sån då denna är automat och separat transmissionsolja.
sen står även detta på nätet om denna olja:
Denna olja är avsett för alla 4-takts motorer med integrerad växellåda. Bra olja som fungerar lika bra på väg som på bana. Fungerar för motorcyklar med eller utan våtkoppling.
Jag tycker inte detta känns helt rätt, kan rätta mej om jag har fel?
Står ju inte i boken vilken jag ska ha.