Hej!
Är i behov av fler hjärnor.
Märkte för några dagar sedan efter en tur att det var glykolrester vid toppen av expansionskärlet. Precis som om vätskan tryckts ut vid skruvkorken som sitter på toppen av kärlet.
Kollade vätskenivån som var ok och gjorde rent det för att se om samma hände igen vid nästa tur.
Allt väl vid nästa tur men jag hittade kylvätska som hade runnit och lagt sig i en liten pöl på motorn. Hm, läckage nånstans.
Nu har jag hittat läckaget, det verkar vara en trevägskoppling som läcker lite.
Läckaget i sig är ingen konst att fixa till men frågan är varför hojen tryckte ur sig kylvätska från första början?
För högt tryck? Därav det kommande läckaget?
Jag har inte kollat om det är nån kylvätska i oljan. Kylvätskan däremot ser ut och luktar som den ska.
Vad kan ha hänt?
Blåst packning?
Hojen går bra och kyler som den ska. Nu har iofs det mesta av kylvätskan runnit ut men läckaget ska fixas o vatten fyllas på.
Hilfe!
/Krille
Är i behov av fler hjärnor.
Märkte för några dagar sedan efter en tur att det var glykolrester vid toppen av expansionskärlet. Precis som om vätskan tryckts ut vid skruvkorken som sitter på toppen av kärlet.
Kollade vätskenivån som var ok och gjorde rent det för att se om samma hände igen vid nästa tur.
Allt väl vid nästa tur men jag hittade kylvätska som hade runnit och lagt sig i en liten pöl på motorn. Hm, läckage nånstans.
Nu har jag hittat läckaget, det verkar vara en trevägskoppling som läcker lite.
Läckaget i sig är ingen konst att fixa till men frågan är varför hojen tryckte ur sig kylvätska från första början?
För högt tryck? Därav det kommande läckaget?
Jag har inte kollat om det är nån kylvätska i oljan. Kylvätskan däremot ser ut och luktar som den ska.
Vad kan ha hänt?
Blåst packning?
Hojen går bra och kyler som den ska. Nu har iofs det mesta av kylvätskan runnit ut men läckaget ska fixas o vatten fyllas på.
Hilfe!
/Krille