Kylningen lagt av Rs 125

Mr Strider

Medlem
Gick med
27 Nov 2006
Hoj
Daytona 650, Suzuki GSXR 600 Corona Edition...
Som sagt så har kylningen lagt av och den verkar inte trycka runt kylarvätskan i systemet utan blir överhettad efter ett tag. Nån som vet vad som kan ha hänt small bara till när jag var ute och körde sen steg värmen och den slukade kylarvätskan. Några tips vad som kan ha gått sönder eller hänt.

Tack på förhand!

Som sagt så har kylningen lagt av och den verkar inte trycka runt kylarvätskan i systemet utan blir överhettad efter ett tag. Nån som vet vad som kan ha hänt small bara till när jag var ute och körde sen steg värmen och den slukade kylarvätskan. Några tips vad som kan ha gått sönder eller hänt.

Tack på förhand!

Att kylarvätskan försvann låter ju som någon form av läckage, frågan är ju var?
Olje och vatten pumpen drivs av plast drev som sitter i växelådan.

Så mitt tips är att inte köra om det nu är så att dreven har gått sönder.
Försök kolla vars du har ditt läckage.

Plastdreven är inte speciellt svåra att byta eller dyra heller.

Tack ska plocka isär lådan och se om det är det som har gått sönder. Läckaget har jag hittat var en slang som spruckit så ska kolla vidare på växellådan.

Har hittat läckaget men den pumpar fortfarande inte runt vätskan i systemet men ska kolla om det var drevet som gått sönder.

tjäna. du kan ta ut impellern/ pumpen å se så bladen inte har gått sönder...
de kommer du åt om du tar bort transmissionskåpan.. så ser du plastdrevet som driver oljepumpen, ett brunt drev med en skåra i, sen finns de ett litet vitt drev bakom de bruna. de är de som driver impellern, och den sitter bara i en liten m6a. så kan du lyfta ut hela impellern utan att behöve ta dän motorn. hade så gött

Plockade av kåpan nyss och dreven var totalt förstörda, låg bitar i hela kåpan:crash så det blir till och köpa nya drev imorgon....

Plockade av kåpan nyss och dreven var totalförstörda, låg bitar i hela kåpan:crash så det blir till och köpa nya drev imorgon....

Var och skulle köpa nya drev nyss på avamc och ena drevet gick inte att köpa löst utan man var tvungen att köpa en nya kopplingsklocka för att få det drevet och det känns lite onödigt om jag bara ska ha plastdrevet, så frågan är vet någon var man kan köpa bara drevet löst?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman