kyl/frys reparatör, för hög temp????

Gick med
11 Apr 2004
Hoj
några
Vårat endast 3år gamla whirlpool kyl/frys vill ej mer, håller +10 grader i kylen, frysen funkar som den ska. Har bytt termostat men ingen skillnad!
Någon som vet hur man kollar saker på ett kylskåp, så man kan utesluta lite prylar eller någon som kan säga på rak arm vad felet är?:tummenupp

Hade samma problem med ett e-lux kylskåp då va det ett vanligt fel för den modellen och ett kretskort som skulle bytas.. ca 2kkr

Någon som vet hur man kollar saker på ett kylskåp
1. Sitter sladden i?
2. Är kylen på?
3. Går det att sänka temperaturen på termostaten?

Om ja på ovanstående frågor:
Kontakta reparatör.

Som UT redan sagt ovan...5 års garanti på vitvaror, reklamera där du köpte skåpet eller kolla i bruksanvisningen efter telefonnummer att ringa.

du gör lika på din plastraket innan den lämnas för service!

Faktiskt inte. Menade bara att det är förmodligen inte så mkt mer du klarar av hemma. Om du inte har utrustning att provtrycka med eller djupare kunskaper kring styrelektroniken... utgick från att du inte har det eftersom du frågade här :)

Värme/kyl element som är trasiga måntro? Sitter väl peltier i kyl/frys om jag inte har fel. Eller styrenheten som någon sagt tidigare.

Tack! ska kolla detta, styrelektronik fixar jag på bil o mc!

Ifall det sitter peltierelement i kyl/frys så har jag för mig att man ska vara försiktig med det.

Sen kan du ju kolla kondensatorer, effektmotstånd och nivåmätare och sånt också. Eller ställa ut maten på bron och dricka sur mjölk, gott ibland.

Flum å sido, brukar finnas en "switch" bakom bakplåten på kylen/frysen som man slår på/av Ntc'n och/eller Ptc'n med.

Nej nu flummar jag för mycket.. God natt

Har du garanti är det väl lika bra att kontakta en reparatör. Kan väl tänkas att garantin upphör att gälla om du varit där och pillat själv.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back