Kvaltider R600 SM Sviesta 2004

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nybörjare som man är med ambitionen att tävla nån gång så sitter man och jämför tider över åren och skillnader på race, kval. Hittar dock inga kvaltider från nämnda tillfälle. Nån som ruvar på lite siffror så man har nått att läsa på kvällen istället för "byggnadsarbetaren".

Tack på förhand.

Jonte VSB R-T skrev:
Nybörjare som man är med ambitionen att tävla nån gång så sitter man och jämför tider över åren och skillnader på race, kval. Hittar dock inga kvaltider från nämnda tillfälle. Nån som ruvar på lite siffror så man har nått att läsa på kvällen istället för "byggnadsarbetaren".

Tack på förhand.

Det brukar finnas på LMS hemsida, www.lms.se, om du rotar bland RR->Resultat eller nåt åt det hållet.

Edit: exakta länken till och med :) http://www.lms.se/Roadraci/result/index.htm#040530

Jonte VSB R-T skrev:
Höll på svara innan du edit:a men han ändra mig. Hade redan kollat där. Finns väl inget där eller menar dom att allt finns i *zip filen?

Ah, jag läste lite noggrannare nu och ser att du kanske är mest intresserad av skillnader i tider kval<->race...sorry, då vete sjutton. Vet inte hur det ser ut på www.roadracing.se...dom kanske hänvisar till samma ställe.

61 anmälda till Rookie 600 enligt LMS hemsida, en del faller väl bort men det blir många till träning det..

RR.se hänvisar till LMS...

Jag vill bara veta hur snbbt jag ska köra för att få köra a-final.

Vad tror ni om detta framgångs recept? Bromsa senare, svänga brantare, gasa tidigare/hårdare samt att köra i rätt spår. Gör jag detta borde jag ramla ner på 52 tider va???

Jonte VSB R-T skrev:
Dumma jag tänkte att folk åkte snabbare under kval än race p.g.a mindre trängsel och folk som blockar varandra. Kanske var dumt tänkt men men. Får köra 57 nu på tisdag och 56 den 21/6 så kanske jag klarar mig.
Det verkar vanligare att det går fortare på racet än kvalet. Då brukar trängseln faktiskt vara mindre.

Jonte VSB R-T skrev:
Får köra 57 nu på tisdag och 56 den 21/6 så kanske jag klarar mig.

Har du kört så fort innan?
Fakk, jag måste göra något radikalt åt min fart. Eller frånvaron av den rättare sagt. Nån som har några tips på gratis grejjor att göra?

38.gif

På tal om en annan sak också hur är det att köra 250 eller annan lätt hoj runt bana, med 600 å litershojar så är det ju unifär så här:

Bromspunkt, bromsa, bromsa, bromsa, kurva å läggner... (iaf när jag kör...)

med lät hoj borde det väll va lite mer racing :)

Bromspunkt, BROMSA! KURVA! läggner!!!

man kan väll hålla helt andra spårval också eller?

Last edited:
Nyteknik skrev:
1:03 skulle jag gissa.

Pratar man om föråkaren i varje grupp så finns det nog en ungefärlig tid som de brukar ligga på. Men att tippa någon tid för övrigt är nog svårt. Jag tror det finns de i långsam grupp, åtminstonde i mellan som skulle passa i snabb och de i snabb som skulle passa i mellan. Var ett tag sedan jag körde där nu men det kändes så förra året.

MostWanted skrev:
På tal om en annan sak också hur är det att köra 250 eller annan lätt hoj runt bana, med 600 å litershojar så är det ju unifär så här:

Bromspunkt, bromsa, bromsa, bromsa, kurva å läggner... (iaf när jag kör...)

med lät hoj borde det väll va lite mer racing :)

Bromspunkt, BROMSA! KURVA! läggner!!!

man kan väll hålla helt andra spårval också eller?
Förenklat kan man säga att fyrtaktare bromsar tidigare, kör långsammare genom svängarna men accelererar snabbare och når högre toppfart på rakorna. Oscar kan nog bäst svara på skillnaden.

Jag kvalade in förra året på 57.? tror att den var låg dock hadde jag tur och var i rätt grupp. Den tiden räckte inte i den andra gruppen. Där har jag för mig att du skulle ligga på 57.00. Fråga Zelin han bomade men hadde bättre tid en mig :3freak .

björn

Jonte VSB R-T skrev:
Vad tror ni om detta framgångs recept? Bromsa senare, svänga brantare, gasa tidigare/hårdare samt att köra i rätt spår. Gör jag detta borde jag ramla ner på 52 tider va???
Eller så ramlar du i bollhavet igen! :7peta

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back