Kvalitet och leveransprecision?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag körde Aprilia Tuono Factory V4 och den är fantastisk. Vilken hoj. Men sedan såg jag Triumph Speed 3 RS och även den ser fantastisk ut.

dock har jag ingen koll på hur kvaliteten är eller hur tillgången på delar är? Så hur är den? Nån som vet?

Last edited:
Just den modellen är ju svårt att sia om. Men jag är inne på min fjärde traja på 20 år och har inte upplevt några problem med tillgång på delar. Kvaliteten har varit god sånär som på en kopplingsvajer som gick av 2003 och byttes på goodwill efter garantitid.

Både aprilia och triumph har helt ok kvalitet. Aprilia har sjukt billiga reservdelspriser, köpte tex en ny innerskärm och kabelhärva bak till min tuono eftersom en tidigare ägare hade pundarmoddat den och borrat massa hål för nummerskylt och epabelysning i hjulhuset. Kostade typ 700 kr. Till en japs hade motsvarande delar kostat minst 3000 kr.

Jag har fått uppfattningen att trajjan är riktigt bra numera? Det lutar mot en 1050 s3 RS eller den nya 1200 s3 RS...

Detta är svåra val, tycker ni det skiljer mycket mellan 1050 RS o 1200 RS s3?

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back